Veličina objekta ne mora da ima presudan značaj za izražavanje
koncepta odnosno ideje u arhitekturi. Ipak, veliki zadatak jeste
i profesionalni izazov koji se u projektantskoj karijeri retko
obistini, pogotovo u uslovima kakvi su kod nas već godinama.
Ambiciozno koncipiran poslovni objekat NIS-Naftagas u Novom Sadu
(50.000 m2) za autore jeste bio prilika da, uz zadovoljavanje
zahteva moćnog investitora, izraze i lični stav o građevini kao
generatoru, odnosno, savremenom simbolu u datom prostoru.
Osnovna ideja, prema rečima autora, bila je formiranje kapije
grada u prostornom i psihološkom smislu. Tako je nastala složena
arhitektonska forma razvijene osnove, sačinjena od nekoliko sučeljenih
i smaknutih volumena koji su povezani zastakljenim svodom, kao
i aneksom sa jedne strane objekta.
Ovako koncipirana forma s uzdignutim volumenima koji se pružaju
na četiri strane, odnosi se prema okolini strukturalno i konceptualno.
Objekat privlači svojom spoljašnošću a što se prenosi i u unutrašnjost
zgrade.
Fasada je obrađena u duhu geometrije kasne moderne arhitekture
i obogaćena korišćenjem svetlo smeđe (zid) i plave (prozori) boje,
podsećajući na dominantne tonove grada - tvrđavu i reku, što su
elementi kojima se oslikava i unutrašnji prostor.
Funkcionalna šema kuće realizovana je u skladu s potrebama različitih
sadržaja kao i nastojanjem da se prijatan enterijer formira unošenjem
delova prirode (vode, zelenila, svetla) u novoizgrađeni ambijent.
Autorska ideja gradnje katedralnog prostora koja podrazumeva prožimanje
spoljnjeg i unutrašnjeg u potpunosti je ostvarena.
Poslovna zgrada NIS - Naftagas po formi, obradi, funkcionalnom
rešenju, dispoziciji, ukupnom utisku skladnih arhitektonskih oblika
koji zrače unutrašnjom snagom artikuliše prostor tog dela grada
dajući mu fokusnu tačku. Uz simbole Novog Sada kao što su palate
Banovine ili Tanurdžića, arhitekata Brašovana i Tabakovića, ovaj
objekat ulazi u red prostornih repera koji daju i grade fizionomiju
Novog Sada.
Dijana Milašinović-Marić