[an error occurred while processing this directive]  

Izdaje NIP „GLAS JAVNOSTI” a.d.
„GLAS JAVNOSTI“ d.d.

Vlajkovićeva br. 8, Beograd, Jugoslavija

[an error occurred while processing this directive]  

I n t e r n e t   i z d a n j e

Nedelja, 9. april 2000.

 
 
[an error occurred while processing this directive]
 

rubrike

politika

društvo

ekonomija

svet

hronika

reportaža

kultura

sport

feljton

intervju

slobodno vreme

 

video galerija

[an error occurred while processing this directive]


Glavni meni:
 -vesti dana
 -arhiva
 -vaša pisma
 -istorijat
 -redakcija
 -kontakt Kako da koristim ovaj sajt? Pošaljite nam pismo... Vesti dana Arhiva Vaša pisma Istorijat našeg lista Redakcija Stupite u kontakt sa nama


Links

Srpsko nasleđe

Glas nedelje

SINA

SNAGA


08. Apr 2000 16:03 (GMT+01:00)

Ivica Vidović i Gordana Gadžić, rođeni Beograđani, na prvoj poratnoj turneji hrvatskog pozorišta po Jugoslaviji

Igramo tamo gde nas razumeju

Ministar iz redovnih državnih kanala obavešten o turneji. Na nož su nas dočekali oni koji su za šankom planirali pobede

Nezavisni zagrebački Teatar "Rugantino" Ivice Vidovića i Gordane Gadžić, sa komadom Španca Hozea Sančiza Sistera "Aj Karmela", predstavama u Kragujevcu i Novom Sadu počeo je, posle gotovo deset godina, prvu turneju hrvatskog glumišta po Jugoslaviji.

Rođeni Beograđani (Vidovićev otac bio je oficir Kraljevine Jugoslavije, dok je Gadžićeva diplomirala na FDU i u prestonici počela karijeru) u svom pozorištu trenutno igraju monodramu Mire Gavrana "Biće sve u redu" i "Starce" Antuna Šoljana, dok su sa "Karmelom" gostovali širom Hrvatske, zatim u Beču, Mostaru, Zenici, Tuzli, a u planu su nastupi u Makedoniji i Crnoj Gori. Do 11. aprila igraće je u "Ateljeu 212" u Beogradu, Zrenjaninu, Subotici, Somboru i Kruševcu.

Očigledno je da niste slučajno na repertoar stavili ovaj komad.

Kolegijalno ćutanje

- Koliko god se sada, sa "naknadnom pameću" pljuvalo po prethodnoj vlasti, ipak je ona Ivici, meni i našem detetu pružila stan i mogućnost da započnemo rad, ali ono što me neprolazno boli je da su nas godinama kolege okruživale isključivo - ćutanjem.

Ja sam čak bila glumački ekskomunicirana, s obzirom da sam igrala kod jednog Australijanca, zatim Gorana Markovića u "Urnebesnoj tragediji", Vinterbotoma "Dobrodošli u Sarajevu"... i da ne zaboravim u "Gaveli" ulogu koju nijedna glumica nije želela - kaže Gordana Gadžić.

Gadžić: Predstava je kao stvorena za sve nas i igramo je svuda gde nas razumeju. Iznenadile su nas pozitivne kritike, jer je 1998. godine bila sasvim drugačiji politička klima nego sada. Znali smo da pravimo "diverzantsku" predstavu, čim nam je Darko Rundek, kao "neopevanu huncutariju", pored muzičke podloge, doneo i stihove sa jako nezgodnom političkim podtekstom. Pogotovu u numeri gde je i samo pominjanje Franka, jako asociralo na našeg tadašnjeg predsednika. Ipak, bila je to, u prvom nivou burleska o dva u suštini budalasta glumca, pa je nenaglašena politička nota prošla bez "pesnice u glavu".

U Beču smo "Karmelu" igrali za naše ljude, zovemo ih "oni koji razumeju naš jezik", u teatru Ive Zagorca, koji i dalje pokušava da ujedini bivši jugoslovenski kulturni prostor. Zapadni Mostar, godinama politički ozloglašen, sjajno je primio ovu predstavu. Na nož su nas, pak, dočekali oni koji su za šankom planirali pobede.

Vi ste, gospodine Vidoviću, bili član etabliranog HNK, a sada vodite alternativno pozorište. Da li je to Vaš izbor?

Vidović: Zvanično sam zaposlen u Dramskom kazalištu "Gavela". Inače, alternativne trupe koje niču po Hrvatskoj, pre svega zbog nezadovoljstva glumaca materijalnim položajem, prave sjajne predstave, ali kao i svuda imaju problem sa prostorom za nastupe. Sve se svodi na novac, s obzirom da je zakup oficijelnih teatarskih dvorana basnoslovno skup. "Starce", recimo, još nismo izvodili u Zagrebu jer bismo bankrotirali. Nama je i komad sa pet likova čist luksuz.

Gadžić: Kako je zbog raznih razloga došlo do krize publike, pozorišta se ziheraški opredeljuju za komedije ili iznalaze tekstove koji korespondiraju sa adolescentskom i nešto malo starijom generacijom. Građanski sloj, u principu sklon teatru, uništila je nemaština.

Ulogama u antologijskim "crnotalasnim" filmovima Žike Pavlovića, Dušana Makavejeva, Krste Papića, povezivali ste, na neki način, jugoslovenski kulturni prostor. Da li sada uspostavljate "pozorišne veze"?

Vidović: As ti gospe, di me nađe! Od kad je to bilo. Strašni Žika, tako su me njime plašili, u svom je scenariju lik koji sam dobio zvao Žuća. Ali, kad me je video u ne znam više kome filmu, preimenovao je lik u Ive Vrana i dopustio, što je za njega bilo neverovatno, da svoj tekst prebacim na dalmatinski dijalekt.

Hrvatska kinematografija je, inače, odavno ubijena, pa kao i u Srbiji reditelji dok sakupe šolde, ostanu bez energije za pravljenje filma. I mene ponekad zovu, glumio sam kod Papića u "Kad mrtvi zapjevaju", a nisam mogao odbiti ni malog (Vinka) Brešana za malu ulogu u "Maršalu".

Jeste li, kao i muzičari, morali za gostovanje tražiti dozvolu od svoje esnafske udruge?

Vidović: Nisam osjećao obavezu da se bilo kome pišem molbe. Ministar Vujić je iz redovnih državnih kanala bio obavešten o našoj turneji, tako da smo dobili njegovu "moralnu podršku".

Miško Lazović
foto: M.Čubranović


vesti po rubrikama

^kultura

15:27h

Nikola Hadži-Nikolić, pevač grupe "357", o novom albumu, rokenrolu...

15:30h

Ketlin Tarner u predstavi "Diplomac" ostavila publiku bez daha

15:34h

Branka Šelić, glumica koja se često identifikuje s publikom

15:41h

U drugom i trećem nastavku "Matriksa"

15:58h

Kopije sopoćanskih fresaka Zdenke Živković

16:03h

Ivica Vidović i Gordana Gadžić, rođeni Beograđani, na prvoj poratnoj turneji hrvatskog pozorišta po Jugoslaviji

16:15h

Paulo Koeljo o svom novom romanu "Veronika je odlučila da umre"

16:23h

Savremena arhitektura - Kapija grada

 



     


FastCounter by LinkExchange