[an error occurred while processing this directive]  

Izdaje NIP „GLAS JAVNOSTI” a.d.
„GLAS JAVNOSTI“ d.d.

Vlajkovićeva br. 8, Beograd, Jugoslavija

[an error occurred while processing this directive]  

I n t e r n e t   i z d a n j e

Nedelja, 2. april 2000.

 
 
[an error occurred while processing this directive]
 

rubrike

politika

društvo

ekonomija

svet

hronika

reportaža

kultura

sport

feljton

intervju

slobodno vreme

 

video galerija

[an error occurred while processing this directive]


Glavni meni:
 -vesti dana
 -arhiva
 -vaša pisma
 -istorijat
 -redakcija
 -kontakt Kako da koristim ovaj sajt? Pošaljite nam pismo... Vesti dana Arhiva Vaša pisma Istorijat našeg lista Redakcija Stupite u kontakt sa nama


Links

Srpsko nasleđe

Glas nedelje

SINA

SNAGA


01. Apr 2000 1614 (GMT+01:00)

Međunarodni salon automobila po 39. put u Beograd doveo najsjajnije i najskuplje svetske limuzine

Strašan "lav" s plavušom na haubi

Za najskuplji automobil ovogodišnjeg salona "mercedes CL 600", čija je cena oko 230 hiljada maraka, javio se jedan sasvim ozbiljan kupac

Računica nagoni na razmišljanje: za najjeftiniji "jugo tempo 1.1" prosečni Srbijanac mora da izdvoji više od 110 mesečnih plata! Prkoseći surovoj matematici sa svih strana put Beogradskog sajma nagrnule su, međutim, već od prvog dana 39. međunarodnog salona automobila desetine hiljada ljudi...

Ogromna većina njih, istina, samo razgleda i prikuplja besplatne šarene kataloge, ali ima i kupaca spremnih da izbroje i po nekoliko stotina hiljada nemačkih maraka.

Tako su već prvog dana rezervisana dva primerka u svetskim razmerama premijernog "pežoa 607", a i za najskuplji automobil ovogodišnjeg salona "mercedes CL 600", čija je cena oko 230 hiljada maraka, javio se jedan sasvim ozbiljan kupac. Nekima se, eto, baš može.

- Je l' i ova plavuša ulazi u cenu? - pokušava jedan nabildovani da ispadne duhovit. Ozbiljno se, kaže, nameračio na crveni "krajslerov" džip. Upalila mu jedna "strava kombinacija", pa rešio da svoj tri godine stari "audi" zameni novim džipom. Ne da se zbuniti sumom od čak 78.500 maraka osnovne cene.

Maja "Krajsler"

Beogradski mangupi odavno na Salon automobila dolaze ne da bi razgledali uglancane haube, već da bi ošacovali atraktivne hostese po štandovima.

I ove godine "najlepši i najdugonogiji" je štand francuskog "Pežoa". Za prsa iza njih - devojke koje šetaju oko korejskog "Hjundaija" i italijanskog "Fijata".
U pojedinačnoj konkurenciji apsolutno neprikosnovena - Maja sa štanda američkog "Krajslera".

Treba, savetuje, iskoristiti besmisleno nizak zvanični kurs marke, pa jeftino proći na carini i kod poreznika. Sad ga more slatke muke: da l' pazariti "krajsler" ili "micubiši"...

Štand kragujevačke "Zastave" ove godine je neuobičajeno dobro posećen. Razlog: redizajnirani modeli "juga" (102 i 103 FL) koji su sada samo predstavljeni posetiocima, a u serijsku proizvodnju ući će, kako nam rekoše, tek za deset meseci. Pažnju pobuđuje i "jugo ćao", nešto bolje i luksuznije opremljena verzija "korala" koja se može pazariti za oko 8,5 hiljada maraka.

- Ali, pobogu, kako ste rešili ovaj spojler zadnjeg branika?! Pa, ovde će voda da se zadržava, ima da korodira posle već mesec dana - raspituje se profesionalno deformisani brkati automehaničar.
- Okle' ja da to znam, pa nijesam ti ja konstruktor! - odgovara zgodna hostesa izraženog poprsja i primorskog akcenta.

"Jugo" je ovoga puta izložio i prototip model automobila na električni pogon. "Elektra", kažu, može da razvije brzinu od 80 kilometara na čas, a sa jednim punjenjem ima autonomiju od oko 60 kilometara.

- Ne, nije na prodaju, to je samo koncept model - strpljivo na mnogobrojna pitanja odgovara nasmešeni tip široko uvezane kravate.
Najveća gužva, po običaju, na štandu "Mercedesa". Atraktivne devojke sapete nemaštovitim crnim kostimima prosto ne mogu da postignu da podele dovoljno cenovnika i prospekata.

- Znaš li ti, sine, kako se dele kola? - pita prosedi gospodin u skupom markiranom odelu svoga naslednika i ne čekajući odgovor poentira: Na "mercedese" i one druge!

Pedesetak radoznalaca okružilo Mercedesov ekskluzivni džip ML 320 "težak" stotinjak hiljadarki. Kroz zatamnjena stakla zure u kožom i plemenitim drvetom obložen kokpit. Pokušavaju da bar kroz prozor ukradu delić nemačke čarolije.

Vrata "mercedesa" su, kao i na većini drugih izloženih modela na Salonu zaključana. Trgovci će vam, čast izuzecima, otključati tek ako procene da ste ozbiljan kupac! Neoprostivo ponižavajući odnos prema publici kakav se ne bi mogao ni zamisliti u jednoj, na primer, Ženevi.

Štand "Pežoa" ukrasio "strašan lav".
Na kružnoj pokretnoj platformi vrti se "607", ekskluzivitet i u svetskim razmerama. Oba raspoloživa primerka, rekosmo, već prvog dana su kaparisana. Ponajviše sveta opkolilo model "206 rolan garos" sa potpuno providnim krovom izređenim od specijalnog materijala.
- Zamisli, brate, kakav je to filing, brateee... - uzdiše golobradi momčić.

Sve blagodeti tranzicije moguće je videti na štandu češke "Škode". Do početka devedesetih svi smo se šalili na račun ružnih, ali pouzdanih "čeških šporeta". Bilo nekad. Česi su sada ponosno izložili najnoviju "fabiju", "oktaviju" presvučenu drvetom i kožom, a u ćošku štanda pomalo zaboravljena leži "felicija".

Miladin Kostović iz Novog Sada došao je u Beograd sa ne tako debelom deviznom "butkom" u džepu pantalona. Nameračio se na metalize "škodu feliciju kombi". Rmbao je, kaže, po građevini celoga života i red je da i on jednom kupi novi auto. Smeška se milujući svoju buduću drumsku krstaricu...

Ujedinjeni dileri "Opela" potrudili su se da i ove godine poklonike obraduju novitetima: tu je "zafira", nova "frontera", redizajnirana "korsa". Lepe promoterke imaju posla preko glave.

Limun žuta "nova buba" nemačkog "Folksvagena" našla je kupca već u prvim satima sajamske priredbe. Cena, prava sitnica: 29 hiljada maraka plus transportni troškovi, carina i porez... Tradicionalno na našim prostorima najpopularniji "golf" izložen je u nekoliko verzija i kako saznajemo potencijalni kupci se na njih uveliko lepe.

Među uglancanim "vagenima" šeta i fudbalska legenda Dule Savić sa sinom Urošem. Nije došao da pazari, samo bi, kaže, da "napari" oči. Nikako mu, priča, nije jasno ko to ima srca da ovakve lepotane istera na srpske rupama isprekrivane puteve...

Bavarski "BMV" nastupio je zajedno sa engleskim "Roverom". Najviše pogleda i setnih uzdaha izmamio je ekskluzivni džip "H 5" čija serijska proizvodnja u američkoj fabrici "BMV"-a počinje ovih dana. Cena će, procenjuju, biti nešto veća od 100 hiljada maraka.

"Citroen" je sa premijerno prikazanim "pikasom" pobrao nepodeljene simpatije ljubitelja francuske prefinjenosti. Potencijalnih kupaca nije nedostajalo. Kao i na susednom "Fijatovom" štandu na kojem se šepuri novi "punto" već zvanično proglašen za "auto 2000".
"Bićeš moj!", šaptao je tridesetogodišnji Bojan pogledom fiksirajući malenog snagatora iz Torina.

O prolaznosti automobilske slave svedočio je u ćošku štanda pomalo zaboravljeni "alfa romeo 156" koji je pre samo dve godine bio glavna sajamska senzacija. Danas se malo ko i raspituje za njega.
Osim primamljive cene ruska "lada" u konkurenciji zapadnih i japanskih lepotana nije imala šta da ponudi. Njeni novi modeli lepi na oko i dalje su tesni, tvrdi, i aljkavo dovršeni...

Velika je ponuda i motorcikala. Italijanska "Vespa" došla je sa nekoliko desetina primeraka, a "Jamaha" premijerno predstavlja prelepe mopede izrađene u kineskoj fabrici...

Poklonike zdravog života potrudio se da obraduje zastupnik "Pežoa" izlažući najnovije modele francuskih bicikala. Najjeftiniji košta 500 nemačkih maraka iliti skoro sedam prosečnih plata sa početka teksta.

D. J. VUČIĆEVIĆ
FOTO: M. METLAŠ


vesti po rubrikama

^reportaža

16:14h Međunarodni salon automobila po 39. put u Beograd
16:28h Reporter "Glasa" na sednici Spoljnopolitičkog odbora Donjeg doma Britanskog parlamenta

16:39h

Dogodilo se 2099... - ili kako futurolozi zamišljaju naredni vek

16:52h Prvoaprilske šale mnogo više su se zbijale proteklih godina
     


     


FastCounter by LinkExchange