GLAS JAVNOSTI  

 

I n t e r n e t   i z d a n j e

Utorak 13. 3. 2007.

 
 

Glas javnosti 24 sata sa Vama... najnovije vesti iz zemlje i sveta...

   vesti dana

   arhiva

   vaša pisma

   istorijat

   redakcija

   kontakt

   pomoć

   pišite nam

 


 

Nedostaje tri hiljade parking mesta

Parkiranje u centru grada tzv. plavoj zoni treba da bude dostupno samo onima koji ovde stanuju kao i ljudima čije je prisustvo neophodno radi funkcionisanja grada. Ostale Nišlije biće obeshrabrene da kolima dolaze u najuži centar jer će se parkiranje ograničiti vremenski i naplaćivati po satu. Ovo su preporuke sadržane u studiji stacionarnog saobraćaja u Nišu koju je uradio Saobraćajni fakultet u Beogradu, koja treba da posluži kao osnov regulisanja parkiranja.

- Prilikom izrade studije odstupili smo od koncepta da se grad prilagođava zahtevima za parking mestima jer je nemoguće da se izgradnjom novih kapaciteta ovaj problem reši s obzirom na stalno povećavanje broja zahteva za parkiranje. Takođe, izgradnja parking garaža bi potrajala dve do četiri godine, a situacija u gradu je takva da nema vremena za odlaganje.

Zato smo smatrali da je bolje da se zahtevi za parkiranje prilagođavaju mogućnostima grada što praktično znači da će na atraktivnim lokacija svoje vozilo moći da ostavi samo onaj ko to mora - kaže Nada Milosavljević, sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu.

Istraživanje koje su obavili stručnjaci Saobraćajnog fakulteta pokazalo je da centralnoj gradskoj zoni nedostaje tri hiljade parking mesta, koliko je vozila bilo parkirano na nedozvoljenim lokacijama. U centralnoj gradskoj zoni parkirano je više od osam hiljada vozila od kojih je više od 6.700 ostavljeno na ulici.

Objašnjavajući razloge prisustva ovolikog broja vozila na tako malom prostoru, Milosavljevićeva je naglasila da je jedan od vodećih razloga odlazak automobilom na posao. To je neprihvatljivo ponašanje jer je analiza funkcionisanja gradskog saobraćaja pokazala da je ovo područje izuzetno dobro pokriveno.

- Predložili smo da u prvoj zoni, najužem centru, vremensko ograničenje parkiranja bude jedan sat, a u širem području takozvanoj drugoj zoni tri sata. Režim vremenskog ograničenja odnosio bi se na ulične frontove dok se ono ne bi primenjivalo na parkirališta i blokove, navela je Milosavljevićeva.

Zavođenje reda u mirujućem saobraćaju mora da bude praćeno i adekvatnim reagovanjem policije odnosno kažnjavanjem onih koji se ne pridržavaju propisa o parkiranju.

D. K. (Sina)


vesti po rubrikama

^Istočna i južna Srbija

Voćari u okolini Blaca brinu za svoje šljivike
Nastavljeno suđenje profesorima za primanje mita u Vranju
Niš pripremio program stalnog merenja buke na jedanaest mesta u gradu
Nedostaje tri hiljade parking mesta
   


     


FastCounter by LinkExchange