GLAS JAVNOSTI  
 

I n t e r n e t   i z d a n j e

Utorak 13. 3. 2007.

 
 

Glas javnosti 24 sata sa Vama... najnovije vesti iz zemlje i sveta...

   vesti dana

   arhiva

   vaša pisma

   istorijat

   redakcija

   kontakt

   pomoć

   pišite nam

 


 

Stavi "glavu u torbu", pa sedni za upravljač vozila

Siledžije nekažnjeno tuku vozače GSP-a

U 2006. godini izvršeno 35 napada na vozače i čak 112 ataka na vozila GSP-a. U gradskim autobusima, nažalost, još nema SOS tastera

Poslednji napad na vozača Gradskog saobraćajnog preduzeća Ivana Đokovića koji je pretučen prošlog četvrtka u Ulici kraljice Natalije, nažalost je još jedan dokaz da ovo zanimanje spada u visokorizične profesije.

Podsetimo, dvojica, zasad nepoznatih počinilaca, automobilom "reno 19" registarskih tablica BG 106-709, preprečili su put autobusu, a njihova bezobzirnost bila je tolika da su razbili vetrobransko staklo i silom otvorili vrata. Kada su ušli u autobus, pesnicama su udarali u glavu bespomoćnog vozača, naočigled prestravljenih putnika.

U 2006. godini izvršeno je 35 napada na vozače i čak 112 "ataka" na vozila GSP. Od početka 2007. do danas, napadači su se "istakli" sa "samo" deset incidenata sa vozačima gradskog prevoza. Napadi na vozače koji obavljaju veoma težak i odgovoran posao neprestano se događaju, ali nadležni do sada nisu preduzeli konkretne mere kako bi se pooštrile kazne u ovakvim krivičnim delima. Još pre nekoliko godina, bilo je govora o ugrađivanju SOS tastera u vozila GSP-a, međutim, ovaj projekat još nije zaživeo. Osim toga, bilo je predloga da se vozačima GSP-a zbog prirode posla obezbedi status službenih lica, jer bi u slučajevima napada, kazne za prekršioce bile znatno veće. Nažalost, i ovakve inicijative ostale su mrtvo slovo na papiru.

POSLE ČETIRI DANA POLICIJA NE ZNA NIŠTA

Uprkos broju registarskih tablica automobila u kome su se nalazila dvojica siledžija koji su pretukli vozača GSP-a, četiri dana kasnije, policija nije identifikovala počinioce ovog napada, rekli su nam u MUP-u.

Uzroci napada na šofere su najrazličitije prirode i dešavaju se na celoj mreži linija javnog prevoza, što znači da siledžije ne biraju ni vreme ni mesto za ispoljavanje svoje agresivnosti. Prema rečima nadležnih u GSP-u, preduzeće uvek stoji iza svojih radnika.

- Pokušavamo da na sve moguće načine rešavamo ove probleme. Pravilima službe i edukacijom vozača, predviđeno je ponašanje osoblja kako bi se izbegle moguće konfliktne situacije, a postoje i propisana uputstva o ponašanju u situaciji ako do konflikta ipak dođe - rekli su nam u GSP-u.

Informacije se dobijaju od samih vozača, putnika ili referenta saobraćaja. Dispečerska služba odmah slučaj prijavljuje policiji i šalje referenta bezbednosti GSP-a na mesto događaja, traži hitno reagovanje, a dalje sve zavisi od konkretne situacije.

- Napadi se rešavaju tako što se problem prijavljuje policiji, daju se svi raspoloživi podaci (vreme i mesto) i dalje se slučaj stavlja u nadležnost policije. Do sada su mnogi počinioci uspešno identifikovani - istakli su u GSP-u.

Samo zahvaljujući srećnim okolnostima, vozač Ivan Đoković se oporavio, međutim, on nije želeo da daje izjave za medije.

M. Asanović


vesti po rubrikama

^Beograd

Stavi "glavu u torbu", pa sedni za upravljač vozila
Sukob profesora i direktorke Četvrte beogradske gimnazije
Ljubomir Vasković nikako da dobije krov nad glavom
Savetovanje oko uklanjanja privremenih objekata u Privrednoj komori
   


     


FastCounter by LinkExchange