Posle opsežnog ispitivanja, nemački naučnici došli
su do zaključka da crni čaj ima značajnu ulogu u ishrani stanovništva.
On pomaže arterijama da se opuste i rašire, što automatski održava
krvni pritisak u normali. Istovremeno, jedan od rezultata ispitivanja
pokazao je da izvesne belančevine iz mleka (kaseini) neutralizuju
blagotvorne uticaje ovog čaja. Molekuli čaja, takozvani katehini,
podstiču širenje krvnih sudova, stvaranjem (nitričkog oksida),
ali ga kaseini iz mleka sprečavaju da vrši pozitivan efekat tako
što smanjuje koncentraciju katehina u njemu. Naučnici angažovani
na studiji o delotvornosti crnog čaja tvrde da je sada potpuno
jasno zašto ljudi na Ostrvu ne osećaju blagotvornost ovog lekovitog
napitka jer čak 98 odsto Britanaca po navici čaju dodaju mleko.
Predsednica britanskog udruženja "Briga o srcu" Džun
Dejvidson poručuje ljubiteljima čaja da se ne opterećuju novim
informacijama i da bezbrižno uživaju u svom omiljenom napitku.
- Uopšte nije bitno da li ćete piti čaj sa mlekom ili bez njega.
Ova studija nije sistematično obrađena pa nema razloga da verujemo
njenim rezultatima. Da biste zaštitili srce i krvne sudove, pijte
crni čaj, vežbajte redovno i uravnotežite ishranu - rekla je Džun
Dejvidson.
Oglasili su se i nutricionisti koji ističu da je konzumiranje
crnog čaja sa ili bez mleka uvek od bitnog značaja za opšte zdravlje
organizma.
D. R.