GLAS JAVNOSTI  

 

I n t e r n e t   i z d a n j e

Ponedeljak 18. 12. 2006.

 
 

Glas javnosti 24 sata sa Vama... najnovije vesti iz zemlje i sveta...

   vesti dana

   arhiva

   vaša pisma

   istorijat

   redakcija

   kontakt

   pomoć

   pišite nam

 


 

Da li su stranke požurile sa predizbornim obećanjima?

Važno je šta se nudi biraču, a ne kada

Stranke koje mogu da računaju da će preći cenzus, a tu pre svega mislim na radikale, DS i DSS, mogu sebi da dopuste malo lufta, što nije slučaj sa strankama koje su oko cenzusa i kojima treba neuporedivo više napora nego što je to slučaj sa ovim većim strankama, smatra Marko Blagojević, direktor Cesida

BEOGRAD - Prava izborna kampanja počela je neobično brzo, praktično neposredno pošto je predsednik Tadić raspisao parlamentarne izbore za 21. januar. Međutim, o tome da li su pojedine stranke, poput Čedinog LDP-a ili Dinkićevog G17 plus, možda poranile sa "obećanjima", odnosno koliko će Šešeljev štrajk glađu koštati radikale što su među poslednjim ušli u predizbornu trku, analitičari prepuštaju "sudu birača".

Marko Blagojević, direktor Cesida, kaže da su stranke koje ne brinu o cenzusu mogle da dozvole sebi taj luksuz i u kampanju se upuste nešto kasnije, što je opet predstavljalo odskočnu dasku za one koje o toj misaonoj imenici (cenzus) moraju da razmišljaju do poslednjeg trenutka.

- Činjenica je da postoji jedna grupa stranaka koja može da računa da će preći cenzus, tu pre svega mislim na radikale DS i DSS i oni sebi mogu da dopuste malo lufta, što nije slučaj sa strankama koje su oko cenzusa i kojima treba neuporedivo više napora nego što je to slučaj sa ovim većim strankama. Zbog toga mislim da nije bila loša ideja krenuti ranije u kampanju, kao što su to uradili LDP i G17plus, koji su svoje stranke učinili vidljivim u trenutku kada velike stranke još nisu radile na svojim kampanjama - smatra Blagojević.

I pored činjenice da će radikali i bez kampanje preći cenzus, prema njegovom mišljenju, to ne znači da njihov rejting ne bi još više porastao da su u kampanju ušli ranije.
- Međutim, oni nisu imali izbora i morali su da se bave Šešeljevim štrajkom jer im je on nametnuo tu temu - kaže Blagojević koji ne veruje da bi oni bavljenje štrajkom birali i da su bili u takvoj prilici.

Na opasku da li će radikalima više pomoći Šešeljevo izgladnjivanje ili demokratama najavljeni doček srpske Nove godine sa Cecom, Blagojević kaže:

- Radikalima je Šešeljev štrajk glađu mogao samo štetu da napravi, jer oni nisu mogli da krenu u svoju kampanju sve dok se ta agonija nije okončala. To je njima bio teret, a ne ono što su neki pričali da je Šešelj štrajkovao glađu u svrhu njihove kampanje i da je to moglo da im pomogne. Naprotiv, to im je odmoglo. A za Cecu nisam upoznat o tome što pričate - kaže naš sagovornik.

Bez obzira što su pojedinci u kampanje zakoračili pre više od dva meseca od dana kada će izbori biti održani, direktor Cesida tvrdi da se građani predizborne kampanje neće zasititi ako je reč o raznovrsnom repertoaru.

- To da li će se birači zasititi njihovih obećanja, zavisi od toka kampanje. Ukoliko je kampanja raznovrsna i interesantna, postoji velika verovatnoća da se građani neće toga zasititi. Ali, kada bi išli sa istim spotom i to vrlo često, to bi i moglo da se dogodi. Na kraju, videćemo na kraju izbora ko je na dobitku - zaključuje Blagojević uz konstataciju da su sve kampanje koje je do sada video preko njegovih očekivanja i daleko bolje nego što je to bio slučaj u prethodnim.

T. U.


vesti po rubrikama

^politika

Tadić i Čeku bili prisiljeni na dijalog, ali bez rezultata
Polt: Ekonomija važnija od Kosmeta
Izjava za žaljenje
Poslednja šansa za članstvo u EU?
Da li su stranke požurile sa predizbornim obećanjima?
Tadić ponovio da neće s kriminalcima
   


     


FastCounter by LinkExchange