GLAS JAVNOSTI  
 

I n t e r n e t   i z d a n j e
Sreda, 30. 11. 2005.

 
 

Glas javnosti 24 sata sa Vama... najnovije vesti iz zemlje i sveta...

vesti dana

forum

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


U JP "Železnice Srbije" u panici od hapšenja zbog protivzakonite kupovine

Smenjeno još četvoro ljudi

Svi koji su se našli na meti rukovodstva samo su sitni igrači, ali dosta znaju o kupovini krševa "vrednih" 7.500.000 evra

BEOGRAD - U JP "Železnice Srbije" pale su nove žrtve, smenjeno je još četvoro ljudi. U panici od zatvora i odgovornosti za protivzakonitu kupovinu lokomotiva i vozova ukupne vrednosti 7.500.000 evra, rukovodstvo ove kuće rešilo je da pronađe dežurne krivce. Kako je Glas već pisao, još u petak su smenjeni direktor Direkcije za prevoz Zoran Milićević i direktor Sektora za vuču vozova Obrad Božić, a nekoliko dana pre njih i Milorad Matić, koji je bio rukovodilac za nabavku, takođe, spornih skretnica. Novi ljudi koji su se našli na tapetu direktora Milanka Šarančića su Ljubomir Bečejac, Zoran Bundalo, Ljubomir Konstatinovski i Stevan Simić.

- Milićević je bio Šarančićev čovek od poverenja, između ostalog i iz iste su stranke, Nove Srbije. On je i učestvovao u nabavci slovenačkih lokomotiva starih 33 godine i po ceni od 605.000 evra, ali zbog napetosti zbog istraga koje se vode, njih dvojica su ušli u ozbiljan sukob. Za Bečejca i Bundala mislio je da daju informacije Glasu, dok je Simića smenio, jer nije hteo da potpiše izveštaj da je sve u redu u nabavci lokomotiva.

Iako je bio u tenderskoj komisiji koja je izabrala firmu "Co Rail LLP" Milorada Čelebića, kao najpovoljnijeg ponuđača, kad je izbila afera i kad je video sve papire, Simić nije mogao da potpiše da je sve čisto - rekao je za Glas izvor iz vrha "Železnica Srbije". On objašnjava da je za sve ove ljude zajedničko to što su udaljeni na mesta van poslovne zgrade ovog preduzeća kako ne bi mogli da znaju šta se dešava i iz straha da bi informacije stizale do medija.

- Ipak, sem Milićevića, što se tiče nabavke, svi su sitni igrači. Najodgovorniji su Šarančić i njegovi glavne zvezde Predrag Vukadinović i Ivan Bogavac, koji se sada plaše i svoje senke - zaključuje naš sagovornik.

Podsećamo da je Glas, pre više od mesec i po dana, otkrio aferu sa nabavkom lokomotiva serije 644 i vozova iz Švedske serije Z1. O slučaju sa slovenačkim lokomotivama pisali smo da su dali ogromne pare za krševe, da su se, smišljeno pozivali na hitnost, kako bi posao dobile firme "CO Rail LLP" i butik "Sibeks" iz Beograda, obe u vlasništvu bračnog para Čelebić. Milorad Čelebić je inače blizak sa vrhom "Železnice", a nekima je preko firme "Vosloh" čiji je zastupnik plaćao put na sajam u Berlinu i to neposredno pred odluku ŽTP da kupe ove antikvitete. Kasnije se ispostavilo da je takođe protivzakonito u posao sa skretnicama vredan šest miliona evra naknadno ubačen Vosloh Kožifer.

Za vozove iz Švedske koji su plaćeni tri i po miliona evra (650.000 evra više nego što je planirano) više je nego očigledno da je prekršen Zakon o javnim nabavkama.

M. G.


vesti po rubrikama

^društvo

RTS-u plaćaš, RTS-u se žališ
Smenjeno još četvoro ljudi
Pretrčavanje ulice 2.000 dinara
Vuksanović: Ne školujemo decu za biro rada
Orden cara Dušana, najviše priznanje Srbije