GLAS JAVNOSTI  

 

I n t e r n e t   i z d a n j e
Ponedeljak, 28. 11. 2005.

 
 

Glas javnosti 24 sata sa Vama... najnovije vesti iz zemlje i sveta...

vesti dana

forum

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Džordž Lihnos, direktor EFG Eurobank Beograd

Banka kao investitor, a ne trgovac

Prema procenama, Srbija će 2008. godine biti u celom regionu zemlja sa najvećim porastom štednje građana i najvećim brojem odobrenih kredita

Kako ocenjujete finansijsko tržište Srbije i kakve su perspektive bankarskog tržišta u našoj zemlji?
- U poslednjih nekoliko godina Srbija je napravila značajan napredak u bankarskom sektoru, kreirajući zdravu osnovu za uspostavljanje jakog finansijskog sektora koji će pomoći i jačanju celokupne ekonomije. Između ostalog, mere koje su obezbedile potpuno nezavisno delovanje centralne banke, čvrstu monetarnu disciplinu i kontrolu bankarskih poslova, otvorile su vrata velikom broju stranih banaka, omogućile privatizaciju velikih državnih bankarskih sistema, harmonizaciju zakonskih propisa, a bankarski sektor približile međunarodnim bankarskim standardima.

I domaće, ali i banke osnovane stranim kapitalom dosta su doprinele da ovo bude jedan od sektora koji se najlakše poredi sa razvijenijim zemljama, i u kojem vlada najveća konkurentska utakmica, što se krajnje povoljno odražava na korisnike bankarskog servisa. Klijent u Srbiji ima mogućnost izbora kod donošenja finansijskih odluka, bilo privatnih, bilo poslovnih. Opštem razvoju doprinosi i poboljšani kreditni rejting zemlje, kao i relativno dobar početak pregovora s Evropskom unijom. Sve su to dobri znaci za strane investitore i međunarodne kompanije.

Najvažnije je da građani vraćaju poverenje u banke, kada uzmemo u obzir nesigurnost koja je postojala u prethodnom periodu. To se najviše potvrđuje stalnim povećanjem nove devizne štednje građana koja, prema poslednjim procenama, Narodne banke iznosi više od dve milijarde evra, kao i redovnim isplatama duga za staru deviznu štednju. Navešću i primer da će, prema nekim procenama, Srbija 2008. godine biti u celom regionu zemlja sa najvećim porastom štednje građana i najvećim brojem odobrenih kredita.

EFG Eurobank Beograd je zabeležila veliki razvoj na ovdašnjem tržištu. Kako to objašnjavate?
- Mi smo banka koja nije došla da trguje već da investira u ovo tržište. Osnovno je da našu poslovnu politiku obrazujemo na osnovu potreba tržišta i kada je u pitanju privreda i kada je u pitanju stanovništvo. Poznati smo i priznati kao najdinamičnija banka u regionu jugoistočne Evrope, i da se stalno krećemo napred i nudimo više. Ono za šta je našim konkurentima trebalo više decenija, mi smo uspeli da postignemo i u Grčkoj, i u regionu jugoistočne Evrope, gde poslujemo za znatno manje vreme, kako na bazi akvizicija, tako i organskim rastom.

Tokom samo dve godine poslovanja u Srbiji, mi smo, od svega jedne poslovne jedinice koja je pripadala kupljenoj Post banci, svoju mrežu proširili na 25 poslovnica na vodećim lokacijama u Beogradu i širom Srbije. Naše ekspoziture su u potpunosti obučene da pružaju kompletan set usluga sadašnjim i budućim klijentima, i po svom vizuelnom identitetu već su postale prepoznatljive. Na početku naših aktivnosti, u banci je bilo zaposleno svega 40 ljudi, a sada se taj broj povećao na čak 550 iskusnih i obučenih kadrova, na koje sam posebno ponosan.

To nas čini jednim od najvećih kreatora novih radnih mesta među stranim kompanijama u Srbiji. Od kada smo počeli da otvaramo nova radna mesta, nismo objavili nijedan oglas za posao. Ljudi nam se sami javljaju, i naš portfelj biografija ima 2.000 imena. Osim toga, sa kapitalom od 45 miliona evra jedna smo od najbolje kapitalizovanih banaka na ovom tržištu. Moram da napomenem da EFG Eurobank od svog osnivanja u Srbiji kombinuje strategiju uspešnog rasta sa doprinosom društvenoj zajednici putem svestrane saradnje i aktivnog uključenja u programe odgovornosti prema društvenoj zajednici u gradovima u kojima posluje.

Na taj način, postali smo prepoznatljivi po svojim socijalnim i humanitarnim akcijama. Mi u EFG Eurobanci verujemo da je naša obaveza, te obaveza svake dinamične i uspešne kompanije, da aktivno i na kreativan način doprinesemo unapređivanju društva i omogućimo mu da ima koristi od akcija koje nisu uvek vezane za proizvode i usluge koje nudimo klijentima.

Vredi spomenuti donaciju Kliničkom centru Srbije, izgradnju parkića za decu sa Novog Beograda, humanitarno veče za Dom za decu bez roditelja iz Centra u Zvečanskoj, poklon za tri prvorođene bebe na Božićno jutro, masivnu akciju dobrovoljnog davanja krvi naših zaposlenih, pomoć najboljim šahistima u zemlji Draganu Šolaku i Alisi Marić, donaciju Katedri za helenske studije pri Filološkom fakultetu Univerziteta u Beogradu, podršku jednoj od najstarijih muzičkih škola "Jovan Bandur" iz Pančeva, organizaciju programa podrške deci oboleloj od autizma, donaciju eksperimentalnom odeljenju matematičke gimnazije "Svetozar Marković" iz Niša za umrežavanje bežičnog Interneta i četiri najbolja studenta niškog Ekonomskog fakulteta. Dakle, investitor poput nas ne ulaže samo u infrastrukturu i posao. To je, po našoj oceni, najbolji recept da se banka dobro pozicionira na tržištu i da postane prvi izbor svakog građanina Srbije.

Da li će se nove mere NBS odraziti na vašu ponudu usluga?
- Posle donošenja najnovijih mera Narodne banke, mi u EFG Eurobank trudićemo se da klijenti što manje osete posledice, a kao i uvek do sada učinićemo sve da izađemo u susret njihovim potrebama. Naravno, poštovaćemo sva uputstva i preporuke Narodne banke koja, pored toga što kreira trenutnu ekonomsku politiku, brine i o budućoj stabilnosti finansijskog tržišta.

Ja bih nove mere NBS posmatrao i sa pozitivne strane, jer će one uticati na banke da više pažnje posvete npr. kreditiranju malih i srednjih preduzeća, kao i privrede iz sopstvenih izvora. Na primer, u segmentu opsluživanja preduzetnika naša banka ima dugogodišnje iskustvo i predstavlja tržišnog lidera u Grčkoj i regionu.

Dvostruke kamate štedišama

Šta EFG Eurobank nudi od novih usluga?
- Povodom nedavno završene nedelje štednje, EFG Eurobank je odlučila da klijentima koji su nam ukazali svoje poverenje ponudimo štedni proizvod Evro-štediša, koji nudi dvostruke kamate čak i do 8 odsto do kraja godine, uz štednu knjižicu kao preciznu evidenciju uloga i pripadajuće kamate. Tokom novembra broj novih klijenata koji su oročili novac značajno je povećan, primera radi, za jedan dan tokom nedelje štednje uspeli smo da prikupimo čak dva miliona evra, i mislim da je upravo taj odnos koji se trenutno razvija na relaciji banka-klijent, osnov za stabilno finansijsko tržište. Pored toga, izdvojiću i Euro-platu, koji klijnetima koji se odluče da primaju platu preko naše banke nudi niz privilegija od dozvoljenog minusa odmah u visini jedne plate, keš kredita do 5.000 evra koji se otplaćuje i do 72 meseca, bez depozita i žiranata, besplatnu kreditnu viza i EuroLine Dina karticu, paletu stambenih kredita do čak 25 godina. Kod klijenata je naročito popularna naša EuroLine kartica, kobrendirana sa nacionalnom dina karticom, kreditna kartica koja se prihvata na čak 25.000 prodajnih mesta sa limitom do 3.000 evra, bez depozita, bez žiranata i bez obaveze prebacivanja računa preko kojeg se prima plata, i koja omogućava kupovinu na više mesečnih rata sa obavezom izmirenja samo 5 odsto od potrošene sume. A trenutno nam je u toku kampanja za štedni proizvod Euro-Unapred, koji nudi klijentima isplatu kamate unapred u formi sigurnog dodatnog mesečnog prihoda.


vesti po rubrikama

^banke

Banka kao investitor, a ne trgovac
"Plastični" novac potiskuje čekove
Ček na poček ukida se krajem novembra
Super keš kredit
Porodični PLUS paket
Lažne kartice savršene kopije originala
Šta je kreditna kartica
Krediti za gradnju
 


     


FastCounter by LinkExchange