GLAS JAVNOSTI  
 

I n t e r n e t   i z d a n j e
Četvrtak, 24. 11. 2005.

 
 

Glas javnosti 24 sata sa Vama... najnovije vesti iz zemlje i sveta...

vesti dana

forum

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Crna statistika: Na šinama se u poslednjih mesec dana dogodilo desetak nesreća

Smrt na pruzi je vanredni događaj!

Daliborka Lazić poginula, a njen brat Velibor teško je povređen kada je na njihov automobil naleteo teretni voz. Železnica ne snosi odgovornost jer, kako kažu, nezgoda se dogodila na putnom pravcu obezbeđenom znacima

BEOGRAD - Na prugama u Srbiji samo u poslednjih mesec dana bilo je desetak nesreća. Prošle noći poginula je devojčica, a njen brat teško je povređen. U statistici koju vodi Železnica to je "vanredni događaj".

Daliborka Lazić (15) je poginula, a njen brat Velibor Lazić (19) teže je povređen kada je juče u ranim jutarnjim satima u Ripnju na njihov automobil naleteo voz. Brat i sestra su bili u Ripnju kod oca na slavi. Velibor je vozio automobil i na njih je, neposredno posle ponoći, na pružnom prelazu bez branika, između stanica Klenj i Ripanj, naleteo teretni voz koji je iz Vreoca saobraćao za Resavicu. Voz je gurao automobil oko sto metara po pruzi. Iz potpuno smrskanog automobila Velibora je izvukao mašinovođa, dok su beživotno telo Daliborke uspeli da izvuku tek vatrogasci.

Najopasnija mesta

Prema zvaničnim podacima "Železnica Srbije", vozovi su 58 puta naletali na putnička vozila, šest puta na kamione, sedam puta na traktore, pet puta na bicikliste i motocikliste, jednom na frezu i šest puta na pešake, a broj sličnih nezgoda i ove godine je na približnom nivou. Najkritičnija mesta su pruga Šabac-Zvornik, stanica Negotin i pančevački železnički čvor.

Prevrnuo se vagon

ZAJEČAR - Katastrofalno stanje na prugama i ljudska nemar doprineli su prekjuče prevrtanju energetskih kola na železničkoj stanici u Zaječaru. Kako nezvanično saznajemo, do prevrtanja vagona došlo je prilikom manevrisanja vagona koji se koristi za zagrevanje voznih kompozicija. Vagon je najverovatnije bio neravnomerno utovaren gorivom. Istraga je u toku.

S. M.

- Prema nalazima, nema odgovornosti Železnice, pošto se nezgoda dogodila na putnom pravcu obezbeđenom znacima drumske signalizacije. Sve stručne službe Železnice, ekipa Hitne pomoći i policije odmah su izašle na lice mesta. Do uspostavljanja saobraćaja vozovi su se kretali između Beograda i Niša alternativnim prevoznim pravcem preko Male Krsne - kaže se u saopštenju koje su ovim povodom izdale "Železnice Srbije".

Kako kažu iz "Železnica Srbije", na oko pet i po hiljada kilometara pruga i staničnih koloseka u Srbiji postoji oko 2.354 putnih prelaza. Od tog broja, tek je svaki peti osiguran signalno-sigurnosnim uređajima, od čega je 313 zaštićeno polubranicima, 27 svetlosnim signalima. Na 44 pružna prelaza ručno se rukuje električnim uređajima, a na 204 mehaničkim uređajima.

- I ostali putni prelazi su obezbeđeni, pošto su obeleženi znacima drumske signalizacije, kao što su "Andrejin krst" ili znak "Stop". Železnica preduzima sve što je u njenoj nadležnosti da svi postojeći prelazi budu na adekvatan način obezbeđeni i obeleženi - kažu iz "Železnica Srbije".

Tokom godine bilo je ukupno 83 vanredna događaja na putnim prelazima, od čega je u četiri slučaja odgovornost bila na "Železnicama Srbije", dok su u ostalim slučajevima odgovorni bili drugi učesnici u saobraćaju. Prekid saobraćaja zbog vanrednih događaja ukupno je trajao 40 sati, dok se šteta procenjuje na 7,1 miliona dinara. Iz "Železnica Srbije" najavljuju modernizaciju i poboljšanje stanja na putnim prelazima.

- Uskoro će još 25 putnih prelaza biti obezbeđeno najsavremenijim uređajima sa automatskim branicima. Sa Republičkom direkcijom za puteve i lokalnom samoupravom ubrzano se radi na prikupljanju tehničke i urbanističke dokumentacije da bi kompletan posao, vredan oko tri miliona evra, bio završen sledeće godine.

Paralelno sa modernizacijom ovih 25 putnih prelaza, prikuplja se dokumentacija i za 100 najkritičnijih prelaza, i ako postoji spremnost lokalnih samouprava da novčano učestvuju, "Železnice" će krenuti i u te poslove - kažu iz "Železnica Srbije" i navode da je zakonska obaveza lokalnih samouprava da snose polovinu troškova signalizacije i obezbeđivanja pružnih prelaza. Iz "Železnica" navode i da je, pored obezbeđivanja ukrštanja puteva i pruga, potrebno podizanje saobraćajne kulture i disciplinovanije ponašanje vozača, da bi bezbednost bila na višem nivou.

Hronologija prethodnih nesreća

25. oktobar - Petoro povređeno na pruzi Požarevac - Zaječar, kod Velikog Gradišta, kada je voz udario u kamion.
13. oktobar - Poginulo pet žena, troje ljudi povređeno na pruzi Kraljevo - Čačak, kada je voz udario u kamion na pružnom prelazu bez branika.
21. avgust - Brat i sestra i vozač taksija povređeni kada je voz udario taksi u kome su se nalazili na pružnom prelazu Milatovci kod Batočine.
20. jul - Voz udario u traktor na pružnom prelazu u selu Lugavčini kod Smedereva. Poginuo vozač traktora.
12. jun - Voz sa 120 dece iskočio iz šina između stanica Zlatibor i Jablanica. Niko nije povređen pošto su zidovi tunela, u kojem je voz bio, zadržali vagone.
13. maja - Voz udario u autobus na pruzi Šabac - Loznica, na prelazu bez branika kod Lešnice. Jedan poginuo, 40 povređenih.
22. februara - Voz izleteo iz šina kod Kolašina i pao u provaliju. Poginuo mašinovođa.

E.G.


vesti po rubrikama

^društvo

Smrt na pruzi je vanredni događaj!
Šta zna Dinkić šta su milioni!
Svaki treći testirani - HIV pozitivan
Prosvetarima povećane decembarske plate