GLAS JAVNOSTI  

 

I n t e r n e t   i z d a n j e
Sreda, 23. 11. 2005.

 
 

Glas javnosti 24 sata sa Vama... najnovije vesti iz zemlje i sveta...

vesti dana

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Koliko je opravdana izgradnja međunarodnog aerodroma na Čeneju

Zainteresovani i strani ulagači

Vazdušni koridor iznad Novog Sada dnevno preleti više od 800 aviona, pa postoje realne mogućnosti da aerodrom na Čeneju postane međunarodna vazdušna luka

NOVI SAD - Aerodrom na Čeneju predstavlja jednu od nekoliko potencijalnih investicija na području Novog Sada za koju gradske vlasti veruju da bi mogle privući strane ulagače. Mogućnost izgradnje međunarodnog aerodroma na ovoj lokaciji predstavljena je na sajmu u Minhenu, gde je, kako kažu članovi novosadske delegacije, pobudila pažnju brojnih posetilaca.

-Ozbiljno se razmatra mogućnost da se započne izrada studije opravdanosti izgradnje međunarodnog aerodroma na Čeneju, koja bi predstavljala platformu za sve dalje korake. Interesovanje potencijalnih investitora iskazano na sajmu u Minhenu biće svakako razlog više da se ovaj posao što pre započne - potvrdila nam je Ljiljana Đurđevac iz Zavoda za izgradnju grada.

 

Brojne pogodnosti

Aerodrom na Čeneju smešten je 16 kilometara severno od Novog Sada, sa istočne strane puta Beograd - Horgoš. Zemljište na kojem se nalazi ima odgovarajuće osobine, a izuzetno je povoljna i tzv. ruža vetrova, pošto avionima tokom godine gotovo uvek vetar duva u "čelo". Meteorološki podaci za poslednjih 20 godina potvrđuju i da je reč o prostoru koji je maglom pokriven najmanjim brojem dana.
Ideja o uređenju aerodroma na ovoj lokaciji nije nova, pa je tako još 1994. godine započela gradnja kontrolnog tornja, koja još nije završena.
Na travnatu pistu aerodroma prvi putnički avion sa 20 sedišta sleteo je maja prošle godine. Poznati pilot Stevan Popov želeo je da svojim letom na relaciji Tivat-Čenej pokaže da ovaj aerodrom ima sve preduslove da postane "stanica" za aero-taksi sa manjim putničkim avionima.

Aerodrom na Čeneju sada se koristi u sportske svrhe i za poljoprivredu, ali osnovne zakonske pretpostavke da se pretvori u međunarodnu vazdušnu luku već postoje. Ucrtan je u prostorne i urbanističke planove Republike i Grada, a kao aerodrom je definisan i u regulacionom planu naselja Čenej.

Prema regulacionom planu, aerodrom treba proširiti, kako bi se dobila poletno-sletna staza dužine 2.500 metara, što predstavlja i jedan od osnovnih preduslova za obavljanje komercijalnih letova putničkih aviona sa 70-80 sedišta. Jedan od preduslova za pokretanje čitave investicije je i rešavanje vlasničkih odnosa, na čemu novosadski ZIG takođe radi. U originalnom vlasničkom listu, kao vlasnik zemljišta na kojem se nalazi aerodrom navodi se država Srbija, a kao korisnici Aero-klub Novi Sad i Vazduhoplovni savez Vojvodine. Budući da VSV više nije korisnik, pokrenuta je procedura da se ingerencija nad zemljištem vrate gradu.

-Mogućnosti i interes grada da aerodrom na Čeneju postane međunarodna vazdušna luka sasvim su realni. Vazdušni koridor iznad Novog Sada sada dnevno preleti oko 800 aviona, od čega je 50 iz grupe tzv. mini-biznis letova - smatraju u ZIG-u.

R. Kukobat


vesti po rubrikama

^Srbija

Zainteresovani i strani ulagači
Opasnost vreba sa plafona
Granični prelaz otvara perspektive
Traže novog prevoznika
Krediti stegli oko vrata
  
 


     


FastCounter by LinkExchange