GLAS JAVNOSTI  
 

I n t e r n e t   i z d a n j e
Utorak, 22. 11. 2005.

 
 

Glas javnosti 24 sata sa Vama... najnovije vesti iz zemlje i sveta...

vesti dana

forum

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Do kraja godine privatizovaće se najstarije kraljevačko preduzeće

Ukrajinci kupuju Fabriku vagona

KRALJEVO - Fabrika vagona, najstariji kraljevački kolektiv, najverovatnije će biti privatizovan do kraja godine. Industrijski savez Dombasa (ISD) iz ukrajinskog grada Donjecka zainteresovan je za kupovinu 70 odsto kapitala ovog društvenog preduzeća. Ukrajinci su, naime, jedini odgovorili na poziv tenderske komisije Agencije za privatizaciju, pa se očekuje da do kraja godine bude potpisan i kupoprodajni ugovor.

Ukrajinci se uglavnom bave crnom metalurgijom, a njihov koncern ima fabrike u desetak evropskih zemalja. Prošle godine ostvarili su profit od tri milijarde evra, a planiraju da do 2010. godine postignu rekord u proizvodnji čelika od 15 miliona tona.

- Predstavnici ISD dva puta su dolazili u Kraljevo da bi se uverili čime raspolaže Fabrika vagona. Prihvatili su naš predlog investicionog programa, ali još uvek nije preciziran način ulaganja. Mi smo zahtevali da se u prve dve godine intenziviraju investicije, a Ukrajinci bi da to malo odlože. O tome ćemo se tek dogovarati - kaže Rodoljub Maričić, direktor FVK.

Ukrajinci su, prema Maričićevim tvrdnjama, prihvatili i socijalni program koji ne predviđa da se radnici u prvoj godini po preuzimanju otpuštaju. O načinima zbrinjavanja tehnoloških viškova tek će se razgovarati.

- U svemu tome će učestvovati reprezentativni sindikat. Istina je da ima dosta onih koji sumnjičavo gledaju na privatizaciju FVK. Država je napravila oprost dugova firmama koje se privatizuju. Ukoliko se to ne desi, stečaj nam ne gine. Naša jedina šansa je, dakle, u privatizaciji - naglašava Maričić.

Fabrika vagona osnovana je 1936. godine kao Železnička radionica, ali je nakon Drugog svetskog rata izrasla u giganta mašinogradnje. Sedamdesetih godina zapošljavala je preko pet hiljada radnika i godišnje proizvodila preko hiljadu vagona. Ekonomske sankcije su pogubno uticale na njen razvoj, pa je najveći broj stručnjaka i radnika otišao "trbuhom za kruhom". Danas fabrika zapošljava svega 800 radnika i "preživljava" zahvaljujući remontu starih vagona. Ipak, imovina ovog preduzeća je velika, pa se očekuje da će se pregovori s Ukrajincima pozitivno završiti.

M. S. M.


vesti po rubrikama

^ekonomija

Od novčanih kazni do crnog rejtinga
"Dijamant" neće podizati cene
Ukrajinci kupuju Fabriku vagona
Nepravilno 80 tendera
Invej kupio akcije "Milana Blagojevića"