GLAS JAVNOSTI  

 

I n t e r n e t   i z d a n j e
Nedelja, 13. 11. 2005.

 
 

Glas javnosti 24 sata sa Vama... najnovije vesti iz zemlje i sveta...

vesti dana

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Dizni nudi odličnu priču i tehničke inovacije u novom crtaću

Malo pilence veliki film

Kada malo pilence izazove paniku na sve strane, kada zameni padajuće zrno kukuruza sa parčencetom neba, odlučno će rešiti da vrati ugled svojoj reputaciji. I baš kad stvari krenu da mu idu na ruku, komadić pravog neba će mu "pasti" na glavu. Sa svojim drugarima, malom bandom, pilence će pokušati da spase svet, ali ovog puta bez širenja nove panike po čitavom gradu.

Volt Dizni studio ima sasvim nove likove, odličnu priču i tehničke inovacije u novom crtanom filmu Dosije pilence, prvom kompletno komjuterski animiranom dugometražnom filmu. Pionir u korišćenju kompjuterske animacije ranih 80-tih, Dizni studio poseduje jedinstveni filmski izraz i pristup ovom možda najinteresantnijem mediju, pored stalnih tehničkih inovacija. Rezultat toga je film koji u sebi sadrži isključivo one najbolje kvalitete Dizni animacije, kakve publika do sada nije videla.

Da uzbuđenje bude još veće, film se u pojedinim delovima sveta prikazuje i u specijalnim Dizni digital 3D bioskopima, koji poseduju revolucionarnu apsolutno vernu treću dimenziju, što predstavlja potpuno novo digitalno iskustvo. Dizni se obratio svom vernom partneru, kompaniji "Industrial Light & Magic" (ILM) koja je renderovala film u 3D format, a da bi se kao takav prikazao koristiće se specijalno postavljen dolbi digital bioskopski sistem.

ZANIMLJIVOSTI

Film je posvećen scenaristi Džou Grantu, jednom od najstarijih neverovatnih umetnika iz kompanije Dizni koji je umro 6. maja ove godine, samo nedelju dana pre svog 97. rođendana. Grant, koji je počeo saradnju sa Diznijem još davne 1933. godine i napisao priču za čuveni crtani film Dambo i bio supervizor na priči za film Fantazija, nastavio je da inspiriše nove talente kada se vratio u studio 1989. Nastavio je da crta i stvara nove ideje za priče sve do poslednjeg dana. Producent Falmer je zabeležio: "Džo je imao uticaja na svim sastancima za nove priče i činilo se da od svih ima najmlađi duh. Podsetio bi nas da Voltovo nasleđe nije tehnologija, već pričanje velikih priča sa velikim junacima. Ohrabrio nas je da se maksimalno trudimo i pomeramo granice kako bismo pronašli najbolji način na koji ćemo ispričati priču. Bio je uzbuđen zbog kompjuterske animacije i bio je ubeđen da bi je i Dizni prihvatio sa oduševljenjem, kako bi tu novu tehnologiju upotrebio da svoje priče predstavi na nov, uzbuljiv način."

Dosije pilence je režirao Mark Dindal, a producent je Rendi Falmer, ista ekipa koja je radila i hit crtani film iz 2000. godine Carevo novo odelo. Priču su napisali Dindal i Mark Kenedi, a scenario Stiv Benkič, Ron Fridman i Ron Anderson. Džon Debni, nominovan za Oskara za film Stradanje Isusovo komponovao je originalnu muziku. Muziku iz filma izvode popularni umetnici među kojima su Barenaked Ladies, Džon Ondrasik, Pett LaBel i Džoš Stoun, kao i bend "Cheetah Girls".

Slučajnost je da je Studio Volta Diznija napravio propagandni film protiv Drugog svetskog rata 1943. pod nazivom Dosije pilence, u kome lisica progoni nespretne piliće do njihove propasti. Za ovaj novi film Dizni je upotrebio potpuno novi pristup tehnologiji napravivši nove programe, softvere i nova rešenja za probleme. Od najranijih ideja, reditelj Mark Dindal imao je jasnu viziju kako bi trebalo da izgleda rodni grad glavnog junaka. Pregledao je dečje knjige i crteže i privukla ga je njihova jednostavnost i osećajnost.

Da bi to i postigao okupio je tim vrhunskih dizajnera na čelu sa Dejvidom Vomerslijem, Mekom Džordžom, Janom Gudingom i Denom Kuperom. Zajedno, ova grupa je napravila jedinstven i originalan crtež koji do sada nije viđen. "Počeli smo da crtamo grad u isto vreme kada su nastajali i likovi i Mark je zaista želeo da mu likovi budu rastegljivi i elastični kako bi preneo u film onaj svima dobro poznati izgled crtanih junaka iako je reč o 3D tehnici. Želeo je da i sam grad ima taj stari, jednostavan izgled iz klasičnih crtaća, tako da smo odmah na početku usvojili par jednostavnih pravila - nekoliko pravih linija, bez upotrebe paralelnih, bez pravih uglova ili koncentričnih krugova.

Da je bilo prave linije, srušila bi se koncepcija. Trudili smo se da izbacimo svu geometriju koju smo učili u školi. Igrali smo se sa perspektivom da bismo dobili izgled kakav smo želeli." - objašnjava Dejvid Vomersli. "U komjuterski generisanim filmovima postoji tendencija da izgled bude što realniji", dodaje. "Neki filmski stvaraoci izgube mnogo vremena pokušavajući da naprave da kosa ili odeća izgleda potpuno realno.

Nama je bilo zabavno da stvaramo jer ovakav svet ne postoji nigde drugde. Bilo nam je omogućeno da sve napravimo da izgleda šaljivo i blesavo. Proučavali smo najbolje načine da postavimo likove u prostor i koristili pozorišno svetlo da bi skrenuli gledaočevu pažnju na određenu situaciju ili lik. Mark je želeo da stvori likove koji će izazvati empatiju i simpatiju i u mraku i kad su osvetljeni. Želeo je da budu jednostavni, laki za gledanje i "čitanje".


vesti po rubrikama

^tehnologij@

Malo pilence veliki film
Predstavljamo: Siemens-BenQ ME75
IT barometar: HiPath 2000 nova era povezivanja
Tehno vesti: Fleš memorija sa zaštitom
 


     


FastCounter by LinkExchange