GLAS JAVNOSTI  
 

I n t e r n e t   i z d a n j e
Sreda, 9. 11. 2005.

 
 

Glas javnosti 24 sata sa Vama... najnovije vesti iz zemlje i sveta...

vesti dana

forum

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Glas je došao do novih dokaza da su "Železnice" "antikvitete" kupile preko prijatelja

Vozovi iz Slovenije došli preko Nemačke

Milorad Čelebić je, preko firme "Fosloh", čiji je predstavnik, platio Milanku Šarančiću put na sajam u Berlin, a onda im prodao lokomotive

BEOGRAD - Glas je došao do još jednog dokaza da su slovenačke "antikvitetne" lokomotive, proizvedene pre 33 godine i po ceni od 605.000 evra po komadu, kupljene preko prijateljskih linija poslovodstva JP "Železnica Srbije". Naime, Milorad Čelebić platio je put rukovodstvu "Železnica" na sajam u Berlinu, a kasnije ima prodao lokomotive.

Kako je Glas već pisao, prodavac ovih šest dizel električnih lokomotiva je nepoznata firma CO Rail LLP iz Londona, čiji je predstavnik Milorad Čelebić, dok je isporučilac firma njegove žene "Sib-eks" iz Beograda. Ova firma, koja se vodi na lažnoj adresi u ugovoru o lizingu, isključivo se bavila buticima. Naime, redakcija Glasa je iz Nemačke dobila sliku sa prošlogodišnjeg železničkog sajma u Berlinu.

Naši znatno jeftiniji

Iako je direktor Šarančić u više navrata govorio da je Čelebićeve firme izabrala banka u ugovoru o lizingu, jasno je pisalo da su ih izabrale "Železnice Srbije". Isto je potvrdila Hipo banka, koja je javno demantovala Šarančića. Glas je pisao i da je "Min lokomotiva" iz Niša mogla da rekonstruiše tip lokomotiva 661 u 644 po znatno nižim cenama, odnosno po 300.000 evra. I da bi se tako uštedelo gotovo dva miliona evra. U ovom slučaju dobile bi se lokomotive sa novijim delovima i istim karakteristikama koje poseduje 644. Ali jedan od razloga što ovo nije urađeno jeste što bi u tom slučaju Čelebićeve firme ostale bez posla, iako je on član Upravnog odbora ove niške firme.

Na sajmu, koji je održan prošle godine od 21. do 24. septembra, bila je mnogobrojna delegacija iz Srbije, predvođena ministrom za kapitalne investicije Velimirom Ilićem. Na jednom od skupova, odnosno na konferenciji preduzeća "Fosloh" o investicijama u železničkom sektoru u formi javnog i privatnog partnerstva govorio je i naš ministar. Među pažljivijim slušaocima bili su direktor Šarančić i Milorad Čelebić, što se jasno vidi na fotografiji koju je dobila redakcija Glasa.

Ono što zanimljivo, taj njihov susret u Berlinu desio se neposredno pred odluku Upravnog odbora "Železnica Srbije" o pokretanju postupka javne nabavke šest lokomotiva tipa 644 (9. decembar). Pored ovoga, kako se nezvanično saznaje, firma "Fosloh" je platila put direktoru Milanku Šarančiću, ali i, najverovatnije, ministru Velimiru Iliću. Zastupnik ovog nemačkog preduzeća za SCG u oblasti skretnica je, ni manje ni više, nego Čelebić.

- On je sve organizovao, a fakturu je isporučio "Foslohu", čiji je predstavnik - rekao nam je dobro obavešteni izvor iz "Železnica".

Ovo nam je delimično potvrđeno iz "Fosloha skretnice" u Nišu. Oni nam nisu potvrdili da je Čelebić predstavnik, ali da je "tu negde". Aleksandar Stojanović iz ove firme je rekao: "Verujte mi, tu je negde uključen. Ja zaista ne znam, ja sam samo tehničko lice". Kako bi cela priča bila jasnija, i sam direktor "Železnica" je u intervjuu jednom beogradskom dnevnom listu rekao da su mu put na sajam u Berlin platili kooperanti "Železnica".

Kupovina ovih slovenačkih lokomotiva obavljena je po hitnom postupku kako bi se izbegla tenderska procedura. U obrazloženju za hitnost piše "da su sredstva obezbeđena početkom novembra, a da se lokomotive moraju osposobiti za rad do kraja godine", odnosno 2004. Međutim, ugovor o lizingu sa Hipo Alpe Adrija lizingom potpisan je tek krajem januara, dok su lokomotive stigle još kasnije. Pored toga, na konkursu su se pojavile dve nepoznate firme "Fruiol" iz Trsta i "CO Rail LLP" iz Londona, koja je, na kraju, i pobedila.

M. Lađević


vesti po rubrikama

^društvo

Neprijatelje šalju u ludnicu
Vozovi iz Slovenije došli preko Nemačke
Na jednu vakcinu čeka više od 200 ljudi
Virtuelne banke u školama