GLAS JAVNOSTI  

 

I n t e r n e t   i z d a n j e
Utorak, 8. 11. 2005.

 
 

Glas javnosti 24 sata sa Vama... najnovije vesti iz zemlje i sveta...

vesti dana

forum

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Dragan Mićanović o svojim ulogama, glumačkom pozivu u svetu i kod nas, promenama mesta boravka...

Entuzijazam zavisnika

Kada se priprema neka predstava, glumci prođu kroz antropološko, istorijsko, psihološko istraživanje... Ovde je udobno. Igram basket sa kumom. Govorim svoj jezik. S druge strane, voleo bih da snimam s najboljima, sa svetskom klasom. I da ćerke poštedim iracionalnih gluposti od kojih, ako ostanemo u Beogradu, niko neće moći da ih zaštiti

Kada je sredinom zloglasnih devedesetih godina prošlog veka mladi glumac Dragan Mićanović, igrajući u predstavi "Čikaške perverzije", u staroj zgradi Jugoslovenskog dramskog pozorišta sa sadašnjim kumom Draganom Jovanovićem vodio publiku u mentalni i vizuelni eskapizam disko ere, mnogi su u njegovom talentu prepoznali potencijal da postane jedan od stubova imaginacije i kreacije srpskog glumišta u decenijama koje dolaze. Usledile su uloge u predstavi "Mizantrop", takođe u JDP, i filmovima "Ubistvo s apredumišljajem", "Tamna je noć", "Točkovi" i "Lajanje na zvezde" i odluka da se sa suprugom Anom Sofrenović preseli u London i započne internacionalnu karijeru.

Posle nekoliko epizodnih uloga u pozorištu, filmovima i jednoj TV seriji, Dragan Mićanović se posle sedam godina vraća u Beograd i dobija glavne uloge u Čehovljevom "Galebu" i Šekspirovom "Mletačkom trgovcu" u JDP-u gde je za ulogu Porcije dobio dve prestižne domaće pozorišne nagrade - "Raša Plaović" i "Miloš Žutić". Tekuću sezonu u JDP-u otvorio je ulogom Hamleta u istoimenom Šekspirovom klasiku u režiji Dušana Jovanovića. Pozorišna publika ga može videti u ulozi Nikole Tesle u predstavi "Tesla" koju je po drami Miloša Crnjanskog u zemunskom pozorištu "Madlenijanum" režirao Nikita Milivojević.

- Već mi malo smeta pritisak medija koji traje od premijere "Hamleta". Razumem da je to deo posla sa promocijom predstave, ali neprijatno mi je da odgovaram na neka pitanja koja se tiču mog privatnog života. Ne vidim vezu između mog zanimanja i tabloida. Prosto mislim da sam isuviše dosadan tip za njih - kaže za Glas Dragan Mićanović.

Udobnost Beograda i zov racionalnosti

Da li je London još uvek blizu Beogradu kao Niš?
- Pa jeste, samo se do Londona putuje avionom. Anu (Sofrenović) i mene već hvata "neizdrž". Kada jednom sa porodicom promeniš mesto boravka, posle toga se nijedna promena ne prihvata kao katastrofa. Ovde je udobno. Igram basket s kumom, mada pokušava da me nagovori na tenis. Govorim svoj jezik. S druge strane, voleo bih da snimam s najboljima, sa svetskom klasom. I da ćerke poštedim iracionalnih gluposti od kojih, ako ostanemo u Beogradu, niko neće moći da ih zaštiti.

Koliko je moderno viđenje "Hamleta" Dušana Jovanovića razbilo vaše dotadašnje predrasude o načinu interpretacije Šekspirovog dela?
- Pravi je izazov za glumce kada reditelj na određeni način promeni okolnosti u kojima se igra klasičan komad. Dušan Jovanović je video Hamleta kao junaka modernog doba koji pored svih civilizacijskih dostignuća ima iste dileme kao i kraljević kojeg je Šekspir opisivao. Ljudi koji dođu JDP sa predrasudom o komadu u kojem glumci igraju u viktorijanskim kostimima, biće iznenađeni postavkom predstave. Naš zadatak je da im Šekspirovo delo učinimo zanimljivim i lakšim za razumevanje. Svaka predstava zavisi od trougla u kojem glumac razvija odnos sa rediteljom i partnerom i obrnuto. Mislim da je taj trougao u Hamletu savršeno funkcionisao i zato se predstava dopada ljudima.

U Engleskoj ste igrali u klasičnoj postavci "Hamleta"... u nekoliko filmova.
- U "Globu" nikada neće dati glavnu ulogu strancu. Jezik je prevelika barijera. Odigrao sam Fortibrasa u "Hamletu" i upoznao sistem u kojem funcioniše glumac u Londonu. Producenti ne žele da rizikuju novac uložen u film ili predstavu i trude se da glumce kroz dobre honorare i uslove na snimanju izoluju od bilo kakvih svakodnevnih problema koji bi im eventualno remetili koncentraciju. Kada neko misli na račun, struju... jako teško će se umetnički izraziti.

Otuda deset vrsta jela, poseban krevet, asistent na snimanju filma. Ovih dana u Njujorku i Londonu treba da bude premijera filma "Bela grofica" koji je režirao Džejms Ajvori, poznat po filmovima "Soba sa pogledom" i "Pikaso", u kojem tumačim manju ulogu ruskog plemića, koji je emigrirao u inostranstvo. Glavne uloge igraju Ralf Fajns i Nataša Ričardson. Snimali smo u Šangaju i tu sam se uverio šta znači ozbiljna produkcija. Sve isplanirano u sekund, bez improvizacija, s gomilom ljudi koji tačno znaju šta im je posao i koliko brzo i kvalitetno treba da ga rade.

A u Beogradu...
- Ovde još vlada taj mazohizam kod ljudi koji se bave kulturom. Naša zemlja je jako siromašna i dok se namire različite kategorije društva, za kulturu ostaje novac koji samo frustrira umetnike. Skoro su mi dali na čitanje dva filmska scenarija i posle se nisu javili. Nema para za filmove. Ali proklet smo mi soj ljudi. Glumci su srećni dok igraju i dok se igraju. I jedan od najvećih među nama, Ljuba Tadić, do poslednjeg atoma snage je želeo da igra. Kod nas se predstave rade isključivo iz ljubavi prema poslu. Takav entuzijazam je svojstven ljudima koji su zavisnici. Kada se priprema neka predstava, glumci prođu kroz antropološko, istorijsko, psihološko istraživanje. Kada sam se pripremao da igram Nikolu Teslu, između ostalog sam saznao da je na stolu ispred njega uvek morao da bude broj predmeta deljiv sa tri. To su detalji koji oplemenjuju um i koji nas teraju da u svakakvim okolnostima igramo.

A. Nikolić


vesti po rubrikama

^kultura

Entuzijazam zavisnika
Pamte se ovacije
Zubin Mehta u čast Svarovskom
Rekordna cena za delo Tuluza Lotreka
Pozorišna Kritika: Melodrama sa elementima horora
 


     


FastCounter by LinkExchange