GLAS JAVNOSTI  

 

I n t e r n e t   i z d a n j e
Nedelja, 6. 11. 2005.

 
 

Glas javnosti 24 sata sa Vama... najnovije vesti iz zemlje i sveta...

vesti dana

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


IT BAROMETAR

 

Krah štampanih medija!

Stigla je i službena potvrda da će 2005. godina da bude najgora u industriji novinskog izdavaštva u SAD. I to nije sve. Izgleda da iduće godine stvari neće krenuti na bolje.
"Nažalost, 2005. godina se od recesije od 2001. do 2002. pokazala kao najgora što se tiče perspektive za rast prihoda", objavljeno je u izveštaju firme Goldmen Saks, uz upozorenje da je značajniji rast u 2006. "vrlo neizvestan".

U izveštaju stoji da je oglašavanje na nacionalnom nivou bilo daleko ispod očekivanja, kao i kategorija maloprodaje, dok su mali oglasi, kako štampani, tako i onlajn, ove godine povećani za 4 do 5 odsto.
Loši rezultati oglašavanja u novinama podstaknuli su Goldmen Saks da indeks predviđanja rasta za 2006. godinu smanji s 4 na 3,5 procenata.

Izveštaj takođe donosi da će rast oglašavanja na nacionalnom nivou još jednom biti manji od 1 odsto, prati ga maloprodaja s 2,5 i mali oglasi s 3,6 procenta.
Svetla tačka su prihodi od onlajn novinarstva, čiji se rast u 2006. godini procenjuje na impresivnih 25 odsto. Uprkos tome, onlajn izdanja će i dalje predstavljati samo 5 procenata ukupnih prihoda u novinarstvu.

Jedina, zaista dobra vest za izdavače je da investicione firme veruju da će troškovi štampe, koji su nedavno porasli, po svoj prilici lagano da padnu u 2006. godini. Naime, cene štampanja postigle su izgleda svoj maksimum, a od nove godine će početi da padaju.
Čak i ako sve bude tako, ovo je slaba uteha za loše prihode od oglašavanja, pad vrednosti deonica i gubitak pretplatnika. Prošle nedelje, Rišad Tobakovala, voditelj Publicis Groupe, rekao je za Čikago Tribjun da se novine nalaze u položaju koji je opisao kao tipping point - granični položaj u kojem onlajn mediji počinju da pridobijaju sve više čitalaca i sve više dolara od oglasa.

On smatra da se novine od svih novih medija nalaze u najgoroj situaciji što se tiče perspektive za budući rast, jer su mediji koji su "najmanje uključeni u vizuelno" i najmanje orijentisani prema mladima.


vesti po rubrikama

^tehnologij@

Dokumenta na čipu
Kako se gradi ime?
Stigla rešenja i za finansijski sektor
Predstavljamo: Atraktivni BenQ model AX72
IT barometar: Krah štampanih medija!
Telefonika kupuje operatera O2
Naiva.A, dosadan ali ne i opasan
Tehno vesti: MP3 plejer i švajcarski nožić
 


     


FastCounter by LinkExchange