GLAS JAVNOSTI  
 

I n t e r n e t   i z d a n j e
Četvrtak, 3. 11. 2005.

 
 

Glas javnosti 24 sata sa Vama... najnovije vesti iz zemlje i sveta...

vesti dana

forum

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Zoran Radojević, direktor "Zastave", o potraživanju "Fijata"

Dug prepreka za sklapanje "punta"

Direktor tvrdi da će do kraja godine prodati imovinu u Hrvatskoj, Makedoniji i Srbiji, a u Agenciji za privatizaciju kažu da nema zakazanih aukcija za prodaju delova ove firme

BEOGRAD - Zoran Radojević, generalni direktor Grupe "Zastava automobili", tvrdi da će prodajom imovine u Srbiji, Hrvatskoj i Makedoniji ovo preduzeće uspeti da do kraja godine isplati italijanskom "Fijatu" stari dug od 11 miliona evra. U slučaju da to ne uradi, kragujevačkoj fabrici propao bi tek potpisani ugovor sa Italijanima o montaži vozila "punto" pri čemu bi im stari dug skočio na 43 miliona evra, koliko je inače, pre otpisa i iznosio.

Neuspešne prodaje

Prodajni servis "Zastava promet" u Beogradu poslednji put je, i to na četvrtoj po redu neuspešnoj aukciji, bio 6. oktobra. Početna cena bila je čak 378 miliona dinara i prema postojećim pravilima neće biti umanjena na narednoj prodaji. Nije bilo kupaca ni za prodajnoservisnu mrežu u Somboru 15. septembra po ceni od 246,9 miliona dinara, ali ni za onu u Kragujevcu koja je koštala 330,8 miliona dinara. U oba slučaja, reč je o ponovljenoj aukciji što znači da je startna cena već prepolovljena. Ispada da je jedina šansa za "Zastavu automobile" brza prodaja objekata u Hrvatskoj i Makedoniji u naredna dva meseca. Postoje indicije da bi "Fijat", ako stvari krenu dobro, bio spreman da sačeka na 11 miliona evra još mesec, dva.

- U novembru očekujemo aukciju za prodajno-servisne objekte u Somboru, Beogradu i Kragujevcu, a već smo angažovali i agencije za prodaju nekretnina u Hrvatskoj i Makedoniji, i taj posao vodi Agencija za privatizaciju - rekao je Radojević i dodao da očekuje da se na ovaj način dobije znatno više sredstava od 11 miliona evra. On je napomenuo da će se o prodaji imovine u bivšim republikama SFRJ nešto detaljnije znati za desetak dana.

- Siguran sam da ćemo u dogovorenom roku isplatiti zaostala dugovanja. Međutim, mi Srbi smo čudan narod, sumnjamo iako za to nema razloga. Sporazum s "Fijatom" obećava razvoj ne samo Kragujevca već i zamah najmanje 30 odsto industrije - tvrdi Radojević.

On je podsetio da smo sporazumom sa Italijanima dobili licencu i za proizvodnju delova za "punto", što je veliki posao ako se zna da je do sada prodato šest miliona ovih vozila. Radojević ne vidi problem ni u obezbeđenju 15 miliona evra, koliko je potrebno za investicije neophodne, da bi se delovi "punta" od iduće godine sklapali u Kragujevcu. "Ukupna investicija je 15 miliona evra, od čega deo otpada na sklapanje delova školjke, manji deo ide u lakirnicu jer postojeći kapaciteti zadovoljavaju, dok se preostale investicije odnose na montažnu traku", objašnjava direktor "Zastava automobila".

On podseća da ova fabrika za postojeći program proizvodnje "Zastavinih" vozila dobija subvencije od države. "Rano je govoriti o tome kako će aranžman sa MMF-om uticati na dobijanje subvencija za domaći program u narednoj godini, ali to nema nikakve veze s našim poslom sa Italijanima jer ćemo za njih proizvoditi isključivo na ekonomskim principima", rekao je Radojević.

Međutim, u Agenciji za privatizaciju kažu da za sada nema zakazane aukcije za novembar za preduzeća Zastave. "Nije raspisan ni javni poziv, a najkraći rok u kojem bi se u tom slučaju zakazala prodaja je tri nedelje", saznajemo u Agenciji za privatizaciju.

Z. Mihajlović


vesti po rubrikama

^ekonomija

Zbog Mobtela neko će iza rešetaka?
Dug prepreka za sklapanje "punta"
Jat kupuje avione Erbasa
Inflacija u 2006. godini 9,3 odsto
NBS drastično poskupljuje kredite
 


     


FastCounter by LinkExchange