GLAS JAVNOSTI  

 

I n t e r n e t   i z d a n j e

Petak, 10. 6. 2005.

 
 

Glas javnosti 24 sata sa Vama... najnovije vesti iz zemlje i sveta...

vesti dana

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Izjednačeni domaći i slovenački špediteri

Prevoznici ostaju bez posla?

Pomoćnik ministra Borović potpisao je sporazum kojim se slovenačkim prevoznicima odobrava status "domaćih"

BEOGRAD - Predstavnici Poslovnog udruženja "Međunarodni transport", asocijacije autoprevoznika koji se bave međunarodnom špedicijom, nezadovoljni su sporazumom Ministarstva za kapitalne investicije, koje je slovenačkim autoprevoznicima odobrilo ravnopravan status sa srpskim prevoznicima. Na sastanku ovog udruženja razmatrani su zahtevi koji će biti uručeni nadležnim ministarstvima.

Brigo moja...

Nicović opominje da bi Borović debelo razmislio o svom potezu da kojim slučajem država ima monopol u ovoj branši.
"Pošto je 90 odsto svih firmi u ovoj oblasti u privatnom vlasništvu, očigledno nije mnogo razmislio o posledicama", upozorava Nicović i dodaje da se sada postavlja pitanje kako će vlasnici ovih firmi opstati i otplaćivati rate za kupljene kamione na kredit.

Miniran skup

Predstavnici Asocijacije "Međunarodni transport" pokušali su da održe sastanak u Čačku da bi usvojili zahteve koji bi bili upućeni Vladi Srbije. "Na skupu se okupilo oko 130 prevoznika, ali je desetak njih, koji su članovi Nove Srbije i uopšte nemaju dozvole za međunarodni transport, miniralo skup i svađama sprečilo da budu usvojeni pisani zaključci. Iako smo do sada pisali više pisama ministarstvima, poslaćemo pismo potpredsedniku Miroljubu Labusu sa zahtevom da se u okviru carinskog zakona ugrade mehanizmi zaštite za domaće prevoznike - kaže Neđo Mandić.

- Od 2000. do 2004. godine urađeno je dosta u oblasti međunarodne špedicije, ali je dolaskom ministra Velimira Ilića sve srušeno preko noći. Blokirali smo granicu 14. aprila zbog obaveze da plaćamo taksu za prolaz kroz Mađarsku, dok prevoznici iz okolnih zemalja tu taksu ne plaćaju. I pored toga, pomoćnik ministra za kapitalne investicije Borislav Borović potpisao je u maju sporazum kojim se slovenačkim prevoznicima odobrava status domaćih prevoznika u našoj zemlji. Pošto oni dolaze iz EU, nisu im potrebne dozvole koje mi moramo da imamo kada vozimo robu iz Srbije u treće zemlje, pa imaju manje troškove i preuzimaju nam tržište - kaže Neđo Mandić, predsednik Udruženja "Međunarodni transport".

U Ministarstvu za kapitalne investicije kažu da se radi o usklađivanju propisa sa evropskim zakonodavstvom i ukidanju monopola, a da se sve vrti oko izdavanja CENT dozvola za autoprevoznike.

- Do sada je način raspodele dozvola bio loš i radi se na donošenju novog. Problem sa Slovencima je nastao kada su im naši carinici oduzeli tridesetak dozvola za transport. Preporuka nadležnih evropskih organizacija bila je da se naši propisi prilagode evropskim. Slovenci su ispoštovali preporuke CENT-a, pa smo sa njima potpisali sporazum kojim se prevoz liberalizuje. Pre potpisivanja smo imali i sastanak na kojem su se predstavnici Privredne komore Srbije i udruženja "Srbijaprevoz" složili sa ovakvim dogovorom. Da nije došlo do liberalizacije, radilo bi se o čuvanju monopola na domaćem tržištu - kaže pomoćnik ministra Borović.

Međutim, naši autoprevoznici, koji su ovlašćeni za međunarodni transport, tvrde da su posledice ovako preuranjene odluke katastrofalne, jer će robu velikih srpskih izvoznika od sada moći jeftinije da prevoze u zemlje EU njihove slovenačke kolege. Periša Nicović, pomoćnik generalnog sekretara Udruženja "Međunarodni transport", tvrdi da je Borović čak bio inicijator predloga da slovenački prevoznici u Srbiji imaju status kao domaće firme. "Do sada su Slovenci mogli da voze robu iz Srbije u druge zemlje jedino na osnovu ograničenog broja godišnjih dozvola, a sada im nijedna dozvola ne treba", kaže Nicović i dodaje da će ovim biti ugrožen opstanak preko 1.000 domaćih preduzeća za međunarodni transport, a koji su dosada obavljale posao za srpske izvoznike.

N. Č - Z. M.


vesti po rubrikama

^ekonomija

Prodaja beogradskih hotela konačno ušla u završnu fazu
Izjednačeni domaći i slovenački špediteri
Zbog velike potrošnje, EPS pozajmio energiju
Monopol Telekoma juče ni(je) istekao
Kovačević: Pogoršana klima za ulaganja
Namenska neće puno proizvoditi
Tri miliona platnih kartica
 


     


FastCounter by LinkExchange