[an error occurred while processing this directive]  

[an error occurred while processing this directive]  

I n t e r n e t   i z d a n j e

Ponedeljak, 14. 2. 2005.

 
 
[an error occurred while processing this directive]

vesti dana

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Još ništa od rekonstrukcije jedinog beogradskog mosta preko Dunava

Pančevački most

u očajnom stanju

Iako najavljuju rekonstrukciju, nadležni prebacuju odgovornost sa jednih na druge

Svakodnevne gužve na Pančevačkom mostu postale su uobičajena pojava. Veliki broj vozila usporava saobraćaj, zbog usporenog saobraćaja povećava se broj vozila na mostu i tako u krug. Problemi su povećani otvaranjem novih tržnih centara na levoj obali Dunava, kao što je "Metro", a najavljeno je i otvaranje objekta francuskog trgovinskog lanca "Kora".

Sve veći broj Beograđana kreće u kupovinu preko mosta, put Krnjače. Njima se pridružuju i kamioni za snabdevanje, tako da je brzina kretanja vozila preko mosta u nekim trenucima svedena na brzinu manju od kretanja pešaka.

Ko je odgovoran

Most kralja Petra Drugog

Pančevački most je izgrađen 1935. godine kao most kralja Petra drugog. Svečano ga je otvorio knez-namesnik Pavle Karađorđević. U toku Drugog svetskog rata most je srušen. Obnovljeni most preko Dunava otvoren je 1946. Prvi voz preko mosta je prešao 7. novembra, a pešački i drumski saobraćaj je preko mosta krenuo 29. novembra te godine.

Zastoji saobraćaja, čekanje na mostu i nerviranje vozača ne bi bili toliko strašni da nije vidljivih oštećenja i zapuštenosti mosta. Užasno stanje se vidi na samom prilazu sa palilulske strane, iz Bulevara despota Stefana. Stub ispod prilaza na most gotovo je potpuno odvojen od same površine mosta. Stravičan prizor izaziva strah svakom ko je prinuđen da prelazi Pančevački most. Iako najavljuju rekonstrukciju mosta, nadležni prebacuju odgovornost sa jednih na druge. Gradski organi kažu da je za most nadležno Ministarstvo za kapitalne investicije, a u ministarstvu kažu da je Grad preuzeo odgovornost sanacije na sebe.

- Završava se projekat sanacije mosta. O njemu će se brinuti akademik Nikola Hajdin. Imali smo sastanak u Ministarstvu za kapitalne investicije koje je nadležno za ovaj most - kaže Đorđe Bobić, glavni arhitekta Grada.

Grad ili ministarstvo

U Ministarstvu za kapitalne investicije, međutim, kažu da je Grad preuzeo odgovornost sanacije mosta na sebe.

- Održali smo sastanak u Vladi Srbije na kome su učestvovali i Velimir Ilić i Nenad Bogdanović. Jedna od tema je bio i Pančevački most. Dogovoreno je da most bude saniran iz budžeta Grada i da Grad organizuje programe i projekte rada. Most se nalazi u stanju neophodne sanacije, a biće rekonstruisani i prilazi. Zbog obima radova, cena sanacije će biti vrlo visoka - kaže Branimir Ujdur, pomoćnik ministra za kapitalne investicije.

Opasnost od ozbiljnijih oštećenja i zatvaranja mosta za saobraćaj otvara niz problematičnih pitanja. Zatvaranjem Pančevačkog mosta bila bi prekinuta jedina železnička i putna mreža beogradskih prigradskih naselja i južnog Banata sa Beogradom. Ukoliko bi most bio zatvoren, stanovnici Krnjače, Borče, Ovče i Pančeva bili bi prinuđeni da dolaze do Beograda mostovima kod Beške ili između Kovina i Smedereva. Alternativa obilaženju je pontonski most, ali je pitanje kako bi on podneo ogroman intenzitet saobraćaja i jake dunavske struje. Rekonstrukcija jedinog beogradskog mosta preko Dunava po svoj prilici neće biti uskoro završena.

Deset miliona evra

- Intenzitet saobraćaja preko Pančevačkog mosta je izuzetno veliki. Dnevno preko ovog mosta pređe oko 60.000 vozila. Gradski Sekretarijat za saobraćaj i gradska Direkcija za puteve su preuzeli izradu glavnog projektnog programa i tenderske dokumentacije. Rokovi za završetak sanacije mosta biće određeni tek po ustupanju radova izvođaču. Očekujemo da izrada dokumentacije bude završena do kraja 2005. godine ili početkom 2006. godine. Vrednost radova je procenjena između deset i petnaest miliona evra. Problem saobraćaja će verovatno biti rešen naizmeničnim zatvaranjem jedne saobraćajne trake i preusmeravanjem vozila u drugu - kaže Branko Jocić, direktor Republičke direkcije za puteve.

N. Čolić


vesti po rubrikama

^Beograd

22:24h

Još ništa od rekonstrukcije jedinog beogradskog mosta preko Dunava

22:32h

Nepoznati uslovi za predstojeći tender o zakupu autobuskih linija

22:39h

Zabrinjavajuće: U 11 požara od početka godine poginule četiri osobe

22:46h

JP "Poslovni prostor Zemun" oštećeno za više od milion dinara

22:53h

Novim tramvajima u 2005. godinu

23:01h

Upoznajte Beograd Život kralja Dragutina

23:08h

Gradske vesti: Pomoć samohranim roditeljima

23:15h

Izmene u saobraćaju
   


     


FastCounter by LinkExchange