Svi koji su došli na koncert prošli su raznim meridijanima
i čuli rusku, italijansku, špansku muziku, potom moravac, čak
sam imitirao čuvene operske pevače Pavarotija i Karerasa zvukom
violine. A moj gost biće Slobodanka Stojiljković, vokalna solistkinja
koja kad peva čini se kao da joj med ide iz grla - kaže Aca Šišić,
violinista i veliki muzičar koji je počeo karijeru 60-tih godina.
Veliki uspeh ostvario je kao solista Velikog narodnog orekstra
Radio Beograda, u kome je dočekao penziju. Publika je širom sveta
imala priliku da čuje njegova virtuozna izvođenja.
Kada se činilo da će biti zaboravljen, Aca Šišić se vratio na
velika vrata prvo s kompilacijom "Srbija global saund 2",
a potom i sa kompakt diskom "Magična violina" objavljenim
ovog proleća, u izdanju B 92.
Veoma rano počeo je da svira i to pod šatrama i na svadbama,
a od zarađenog novca plaćao je privatne časove violine. Najveće
priznanje doživeo je kad je 1965. postao član orkestra Radio Beograda
bez dana završene muzičke škole. O svojoj branši kaže:
-Danas prave pevačice mogu da se nabroje na prste jedne ruke.
Mnoge od njih arlauču, a ja sam toliko godina učio violinu i dešavalo
se da ni za vodu čestito nisam imao. Supruga je čak htela da ode
od mene, jer nam je život bio veoma težak. Školu sam napustio
u šestom razredu zbog sviranja, tako da pet godina nisam smeo
da se vratim kući, toliko je moj otac bio besan. A na školskom
dokumentu je pisalo:- Šišić Aleksandar se isključuje iz škole
zato što voli da svira kao i svi ostali cigani! A maternji jezik
moje porodice je rumunski, mi smo cincari rumunskog porekla.
 |
 |
 |
Bili smo najbolji na Exitu
Da li bi vas ljudi potpuno zaboravili da nije objavljen
novi album?
- Snimao sam mnogo za RTS, ali B 92 dugujem život. Reklamirali
su me više za ove dve godine nego RTS za sve one prethodne.
Sad i ja imam više elana. Dogovorili smo se da nastupam
redovno, biće i inostranih gostovanja u Italiji, Nemačkoj...
U Rumuniji me jako vole i tretirali su me skoro kao predsednika.
Na disku u produkciji B 92 ima najviše vranjanske muzike,
tu su čoček, srpska i vlaška kola. Kada sam se letos spremao
da gostujem na Exitu, nabili su mi strah, kao nemoj tamo
da ideš, tamo su drogeraši, dobićeš batine. A ja sam pomislio
- ako ja ne mogu u mojoj Srbiji da postignem da publika
bude zadovoljna, odseći ću sebi ruke. Ispalo je da smo bili
najbolji.
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
U vašoj karijeri je bilo mnogo znaimljivih događaja
- Sećam se 1965. Svirao sam u Gradskoj kafani na Trgu u Beogradu,
onako kako je bog rekao - svim srcem. I tada mi priđe jedan žut
čovek i kaže da će da me vodi u Ameriku. I stvarno, sredi mi pasoš,
bio je to Toša Elezović, lični Titov harmonikaš i ja sam tada
obišao mnoge gradove u Americi. A narednih godina gostovao sam
u čitavoj Evropi. Prvu ploču snimio sam 1962, drugu dve godine
kasnije, a moj prvi hramonikaš bio je Bata Kanda, a kontrabasista
Miša Blam.
U čemu ste pronalazili snagu da istrajete?
- Ja sam čovek koji je čitav život proveo sa jednom ženom. Bili
smo moja Mica i ja velika sirotinja i čini mi se još uvek imamo
crnog pasulja i konjskog mesa u stomaku, koji smo jeli u tim teškim
danima. I da li bi bilo u redu da, kad sve steknem, dođe neka
gotovanka. Bili smo svugde zajedno i u Njujorku, u Čikagu. Kad
su me zvali na gostovanja, govorio sam da sa mnom mora da ide
i moja vokalna solistkinja. A kad pitaju koja, ja kažem "
Ona što peva na mom jastuku - moja supruga".
Poruka mladim violinistima?
- Mislim da su se kasno rodili. Danas je teško naći odskočnu dasku,
vlada velika nepravda. Dobrih ljudi i kvaliteta je najmanje. Ja
sam svoje prošao, a šta će ovi mladi...
B. Lijeskić