[an error occurred while processing this directive]  

[an error occurred while processing this directive]  

I n t e r n e t   i z d a n j e
Subota, 4. 9. 2004.

 
 
[an error occurred while processing this directive]

vesti dana

forum

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Počela revija svetske i domaće advertajzing i dizajn kreativnosti

Luzeri su zamenili dobro supermodele

Kreiranje specifične poetike najefikasniji odgovor na sve jače globalizacijske trendove - kaže Jure Apih

Neminovnost doba globalizacije u kojem živimo jeste prihvatanje novog načina komunikacije. Ukoliko želi da ide u korak sa duhom novog vremena, advertajzing kao forma masovne komunikacije mora da se preispituje i prilagođava svetu koji se menja.

Takav stav, izrečen na različite načine, zajednički je imenitelj predavanja Francuza Žaka Segele, osnivača agencije Havas Group i eksperta za politički marketing, Britanca Endrua Rolinsa, tvorca Epika festivala, najvećeg evropskog festivala advertajzinga, i Jureta Apiha, osnivača festivala Golden Dram i kreativnog direktora Studija Marketing Delo, prve advertajzing agencije u Istočnoj i Centralnoj Evropi, kojima je juče u Ateljeu 212 otpočeo Beograd festival - "revija svetske i domaće advertajzing i dizajn kreativnosti" na kojoj će se 2. oktobra predstaviti oko 90 kreativnih direktora iz zemlje i sveta.

Potrošači kao dalji rođaci

Konstatujući kako se današnji svet ubrzano polarizuje - kako politički ("na one koji podržavaju Ameriku i one koji su protiv nje"), tako i u potrošačkom smislu ("s jedne strane su dolar i manipulacija, sa druge je ne logo populacija koja odbacuje brendove i konzumerizam"), Žak Segela je ocenio da je budućnost advertajzinga u globalnog i lokalnog. "Potrošač 21. veka je samo dalji rođak potrošača iz prošlog veka. Mnogo je manje predvidiv i zato je prvi zadatak - stvaranje poverenja. Ako advertajzing želi da potrošačko društvo opstane, onda mora da podražava sliku drugačijeg sveta".

U svojoj prezentaciji, koja je takođe bila upotpunjena emitovanjem najefektnijih reklamnih poruka (uglavnom sa festivala Golden dram iz Portoraža) Jure Apih je elaborirao tezu da je najdrastičnija promena u modernom oglašavanju napuštanje razmišljanje u formi: problem - rešenje - satisfakcija.

- To je bilo karakteristično za vreme stvaranja društva blagostanja kada smo saznavali šta nam sve oglašivači nude kako bi nam olakšali život. Međutim, 50 godina kasnije problemi menjaju karakter i otpor prema advertajzingu je takav da ugrožava masovno komuniciranje - kaže Apih, uz opservaciju kako se bez advertajzinga ne može, ali da takav kakav je bio juče više ne funkcioniše.

Dolijao "Prokter i Gembl"

- Samo duhovita poruka danas probija zid indiferentnosti i neprijateljstva. Sada reklama bez hvalospeva o proizvodu podiže vrednost proizvoda - tvrdi Apih, koji je kao najubedljiviju ilustraciju svoje teze prikazao superduhoviti spot kompanije "Prokter i Gembl" ("Ako su oni prihvatili kreativnost, onda se stvarno nešto promenilo"). Veliki zaokret, po njegovom mišljenju, dogodio se i u promociji. - Frustracija i depresija su karakteristike današnjeg čoveka. Luzeri su postali junaci. - kaže Apih, uz opasku da je kreiranje specifične poetike najefikasniji odgovor na sve jače globalizacijske trendove.

P. D.


vesti po rubrikama

^kultura

16:26h

Počela revija svetske i domaće advertajzing i dizajn kreativnosti

16:34h

Ministarstvo kulture predalo prijavu za "Euroimaž" fond

16:42h

Projekat "Kako poslati poruku"

 


     


FastCounter by LinkExchange