Ako je verovati advertajzing mogulu Draganu Sakanu,
osnivaču i kreativnom direktoru agencije "Nju Moment",
Beograd će u septembru biti centar svetske kreativnosti. Zahvaljujući
"Beograd festivalu", ambiciozno zamišljenoj reviji advertajzing
i dizajn kreativnosti koju pod pokroviteljstvom prestolonaslednika
Aleksandra Karađorđevića organizuje "Nju Moment", u
glavnom gradu Srbije između 2. septembra i 1. oktobra okupiće
se vrlo prestižna imena iz dotičnih oblasti.
Među gostima "Beograd festivala" između ostalih će
biti: Žak Segela, osnivač jedne od najvećih advertajzing agencija
sveta "Havas Group" i tvorac političkih kampanja Fransoa
Miterana, Boba Garfilda, najuticajniji kritičar reklame, Mirko
Ilić, jedan od najnagrađivanijih art direktora u svetu, Jure Apih,
osnivač i kreativni direktor prve advertajzing agencije u Istočnoj
i Centralnoj Evropi ("Studio Makreting Delo"), Endru
Rolins, pokretač festivala Epica - najvećeg evropskog festivala
advertajzinga.
"Iako Festival još nije počeo, on je za mene na neki način
već završen - rekao je Dragan Sakan na završnoj konferenciji za
novinare pred početak "Beograd festivala", ističući
zadovoljstvo konstituisanjem Kluba umetničkih direktora Srbije.
"Klub okuplja 90 najuspešnijih ljudi iz dizajna i reklame,
od kojih mnogi rade od Toronta do Australije, i već je dobio poziv
da bude deo Evropske asocijacije. Takođe, u Srbiju dolazi najuticajniji
art časopis iz Njujorka i ceo broj posvetiće kreativnosti Srbije".
Predsednik Art direktors kluba Srbije Slobodan Mašić u predstojećem
"Beograd festivalu" vidi izuzetnu priliku da Srbija
konačno uspostavi komunikaciju sa svetom. "U modernom vremenu
naš narod i država pokušavali su da razgovaraju sa svetom na različite
načine - najpre oružjem, posle toga nečim što se naziva politika,
pa smo onda progovorili i jezikom umetnosti. Sada je nastupilo
vreme u kojem ideje pokušavaju nanovo da sjedine svet u jedan
način ponašanja, jedan život i sada treba da progovorimo i tim
jezikom razumljivim za sve" - kaže Mašić.
P. D.