[an error occurred while processing this directive]  

[an error occurred while processing this directive]  

I n t e r n e t   i z d a n j e
Utorak, 24. 8. 2004.

 
 
[an error occurred while processing this directive]

vesti dana

forum

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Milena Dragićević-Šešić o agresivnoj reklamnoj kampanji "Diplomca"

Mogu li pozorišta da
uče od agencija

Intenzivna i strateški osmišljena marketinška kampanja, koja je za posledicu imala veliku medijsku pažnju za predstavu "Diplomac" i to nekoliko meseci unapred, nov je pristup u teatarskom životu Srbije. O tome da li bi, posle ovog prvog, po svemu sudeći uspešnog iskustva, naša pozorišta trebalo da se okrenu tržišnom principu i intenzivnoj, savremenoj, čak i agresivnoj reklami, govori Milena Dragićević-Šešić, profesor na Fakultetu dramskih umetnosti.

- Pozorištima Srbije neophodan je drugačiji, inovativni marketing. Marketing koji može da dovede u pozorište takozvanu "nepubliku". Uobičajeno za Srbiju je da pozorišta vode malu marketinšku kampanju - bolje reći samo reklamnu najavu, neposredno uoči premijere. No za premijere se ne prodaju karte, tako da je sva ova aktivnost više u službi odnosa s javnošću, no realnog marketinga koji treba da navede novu publiku da dođe u pozorište.

Primer "Diplomca" je dobar da se neke tehnike najave novog "proizvoda" mogu koristiti i u pozorišnoj delatnosti. Možda će neki reći da je to relativno jednostavno kad je reč o "Diplomcu", dakle, velikom svetskom hitu; da bi to bilo mnogo teže uraditi sa savremenim domaćim tekstom i takozvanom uobičajenom podelom. (Ovde se mogao dobro marketinški eksploatisati i povratak Snežane Bogdanović).

To je svakako tačno, ali ako u pozorišnom projektu nema marketinški atraktivnih elemenata, onda ga ne treba ni raditi. Naravno da se u svakom projektu mogu pronaći one dimenzije koje ga čine zanimljivim i široj kulturnoj javnosti, i da to treba istaći. Takođe, kako su naša pozorišta repertoarska, potrebno je posle određenog perioda oživljavati interes za pojedinu predstavu, različitim marketinškim instrumentima i tehnikama, kaže Dragićević-Šešić.

Medijsku kampanju za "Diplomca" osmislila je jedna od marketinških agencija. Odgovor na pitanje da li pozorišta treba sama da se bave marketingom ili da angažuju agencije, smatra Dragićević-Šešić, mnogo je teže dati.

- Jasno je da je, kada je reč o velikim projektima poput filmskih festivala, bolje angažovati agenciju koja će napraviti veliki marketing, jer to može biti isplativo prodajom ulaznica. Kada je reč o pozorištu, agencijski honorar bio bi sigurno veći od prihoda stečenih povećanom prodajom, tako da bi to bilo neisplativo, ili, ako bi agencija radila na procenat, zahtevala bi povećanje cena ulaznica, što ekonomski i kulturološki u ovom trenutku teško da može biti moguće.

Ono što pozorišta u svakom slučaju mogu naučiti od agencija jeste da je i marketing kreativni deo posla, i da, obično administrativno ustrojene službe marketinga u našim ustanovama kulture treba razdrmati i od njih zahtevati za svaki novi projekat, novu, drugačiju, projektu primerenu kampanju.

M. J.


vesti po rubrikama

^kultura

17:03h

Večeras na čuvenoj niškoj Tvrđavi počinju 39. filmski susreti

17:14h

Milena Dragićević-Šešić o agresivnoj reklamnoj kampanji "Diplomca"

17:26h

Nagrada Grada teatra pripala Tomažu Panduru za projekat "Sto minuta"

   


     


FastCounter by LinkExchange