[an error occurred while processing this directive]  

[an error occurred while processing this directive]  

I n t e r n e t   i z d a n j e
Ponedeljak, 19. 7. 2004.

 
 
[an error occurred while processing this directive]

vesti dana

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


 

Komercijalni uspesi Majkla Mura i Mela Gibsona promenili način propagiranja filmova u Holivudu

Javni napadi su najbolja reklama

Medijska pažnja, oštre kritike, kontroverze jače od svih propagandnih metoda

LOS ANĐELES (Beta-AFP) - Veliki komercijalni uspeh američkih filmova "Farenhajt 9/11" i "Stradanje Isusovo" označio je pojavu novog tipa publiciteta u Holivudu - polemike. Ni holivudska propagandna mašinerija, u koju se ulažu desetine miliona dolara, ne može da se meri sa medijskom pažnjom koja je pratila polemike pred pojavu ta dva filma. Film Majkla Mura, oštra kritika administracije američkog predsednika Džordža Buša, oborio je sve rekorde dokumentarnih filmova prvog vikenda prikazivanja u američkim bioskopima.

Nije skupo

Taj uspeh ima dodirnih tačaka sa drugim fenomenom ove filmske godine, filmom "Stradanje Isusovo" Mela Gibsona, koji je izazvao strasne reakcije pričom o poslednjim satima Hristovog života. Bez velikog promotivnog budžeta, Gibsonov film dospeo je na osmo mesto najuspešnijih filmova u severnoameričkim bioskopima. "Farenhajt 9/11", koji se u SAD prikazuje od 25. juna, prve nedelje zaradio je 23,9 miliona dolara, što je pravi podvig za jedan dokumentarni film.

"Najbolji publicitet koji možete imati je da vas javno napadaju. Isto se desilo i sa Gibsonovim filmom. Ti filmovi potvrđuju novi način sticanja publiciteta, koji se probija u filmskim krugovima. Pored toga, nije ni skup", kaže filmski ekspert i profesor na Univerzitetu Kalifornije u Los Anđelesu Hauard Suber. Protivnici su "Farenhajt 9/11" nazvali "nepatriotskim" i "antiameričkim" filmom punim "laži".

Četiri meseca pred američke predsedničke izbore, u korist Murovog filma ide i rastuća zabrinutost zbog nasilja u Iraku, a to ostvarenje nudi i nove argumente protivnicima Buša i rata započetog na proleće 2003.

Producenti "Miramaksa" utrošili su oko šest miliona dolara na taj film, dok je njegova distribucija koštala deset miliona dolara, što je ništavno u poređenju s promocijom nekog holivudskog hita, koja lako dostiže 40 miliona dolara. Poređenja radi, superprodukcija "Troja" koštala je 225 miliona dolara.

U Severnoj Americi taj film je zaradio 130 miliona, a u ostatku sveta 458 miliona dolara. "Farenhajt 9/11" isplatio se za tri dana, što je veliki uspeh. Distributer Murovog filma trebalo je da bude "Miramaks", ogranak "Diznija", ali je predsednik kompanije Majkl Ajzner od toga odustao iz straha da bi na sebe mogao da "navuče mržnju polovine Amerike". Zarada je potom otišla kanadskoj kompaniji "Lajons gejt". Čak i pre dobijanja Zlatne palme u Kanu, krajem maja, Majkl Mur je digao veliku prašinu zbog odbijanja "Diznija" da distribuira film. "Majkl Mur je genije za režiju filmova, ali i za marketing", smatra Suber.

Kontroverze i prihodi

Konzervativni katolik, Gibson se odlučio za drugu taktiku - držao je film u tajnosti, propuštajući samo one informacije koje bi mogle da privuku kritike nekih grupa, posebno organizacija za borbu protiv antisemitizma. Njegov film, koji je za neke hrišćane postao uzor, u SAD je do sada zaradio 370, a u inostranstvu 604 miliona dolara. Iako kontroverze donose prihod na bioskopskim blagajnama, one ne utiču na političke stavove publike, tvrdi Suber, koji očekuje minimalan uticaj filma "Farenhajt 9/11" na predsedničke izbore zakazane za 2. novembar.


vesti po rubrikama

^kultura

16:32h

Komercijalni uspesi Mura i Gibsona promenili način propagiranja filmova u Holivudu

16:41h

Na Letnjoj pozornici na Paliću otvoren 11. međunarodni filmski festival

16:50h

"Paidea" spremna za Sajam knjiga

16:58h

Pepersi koncertima u Londonu napravili najveću zaradu na svetu

17:06h

Izložba o Sidu Višousu i Nensi Spandžen u Londonu

 


     


FastCounter by LinkExchange