[an error occurred while processing this directive]  

[an error occurred while processing this directive]  

I n t e r n e t   i z d a n j e

Četvrtak, 6. 3. 2003.

 
 
[an error occurred while processing this directive]

vesti dana

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Rasprava u Skupštini grada o saobraćaju

Francuska studija mimo GUP-a

Jeste da se poklonu ne gleda u zube ali: zaobiđen Prokop, trasa preko klizišta, stanice na kilometar...

Prva deonica lakog šinskog sistema bila bi od Zemuna do Ustaničke ulice, druga od Banovog brda preko Karaburme do Mirijeva, a treća od Bloka 45 do Voždovca - predložila je, na osnovu jednogodišnjeg ispitivanja javnog transporta u našem gradu, francuska firma "Sistra". Ova studija inače je donacija francuske vlade našem gradu.

Za one koji prate urbanistički razvoj grada ili su na neki način upućeni u Nacrt generalnog urbanističkog plana (inače, javni uvid traje do 27. marta), ovo je sad zbunjujuća situacija sa obzirom na to da se već nekoliko meseci govori o drugačijim prvim deonicama kojima bi kroz naš grad išao laki metro.

Po GUP-u je planirano da prva deonica bude ista, druga od Banovog brda do Pravnog fakulteta, a treća od Novog Beograda do Hipodroma. Uz dužno poštovanje donatora, pitali smo i predstavnike Grada šta će od rezultata analize ove francuske firme biti primenjeno, s obzirom na različitost u stavovima, za početak kada su trase u pitanju.

- Postoji komisija koja će razmotriti sve ideje među njima i "Sistrin" predlog, stručni savet će dati svoje mišljenje, pa ako se pokaže potrebno napraviti i neke izmene u GUP-u - prokomentarisao je Ljubomir Anđelković, potpredsednik gradske vlade, na jučerašnjoj promociji ove saobraćajne studije.

Francuski stručnjaci rukovodili su se ekonomskim, tehničkim, urbanističkim i socijalnim pokazateljima, kao i opterećenošću linija gradskog prevoza. Pri tom, kako su juče istakli, ne može se reći da je to jedan sistem prevoza već zavisi od tražnje i može doći do preklapanja više sistema u istim oblastima. Troškove izgradnje lakog šinskog sistema, prema studiji "Sistre", bili bi oko 2,8 milijardi evra, finansijski bi bilo izvršeno do 2021. godine.

Maksimalno opterećenje ovog sistema bilo bi 700 putnika po kompoziciji ili od 12.000 do 18.000 putnika na čas, po smeni, prosečna brzina oko 30 kilometara na sat, a stanice bi bile udaljene oko 1.000 metara, na šta su imali zamerku naši stručnjaci, jer ovolika udaljenost umanjuje pristupačnost sistemu, a samim tim i njegovu efikasnost.

Neki su uočili da bi bilo problema sa linijom od Banovog brda preko Karaburme do Mirijeva, s obzirom na veliki problem klizišta na Karaburmi. A ono što je posebno iznenađujuće, jeste da u "Sistrinoj" studiji stanica "Prokop" nije povezana sa metroom.

Kad su kratkoročni planovi u pitanju "Sistra" predlaže uvođenje Direkcije za transport, koja bi od javnog prevoza Beogradu do 2005. godine mogla da donosi prihod od 50 miliona evra godišnje, obnovu infrastrukture i voznog parka, izmene u metodima, kao i obuku osoblja i uvođenje jedinstvenog tarifnog sistema.

Danijela Stanimirović


vesti po rubrikama

^Beograd

21:56h

Svečano uručenje ključeva 93 nova autobusa namenjenih GSP-u

22:03h

Školsko prvenstvo u odbojci: Medalje i lopte za najbolje

22:11h

Posle obrušavanja zida u Zoo vrtu: Utvrđivanje uzroka

22:28h

Politička previranja u Grockoj: SPS i DS zajedno

22:34h

Rasprava u Skupštini grada o saobraćaju

22:42h

Najveći izlagači ostali pri odluci da ne nastupe na Sajmu automobila

22:49h

Cepter: Novi popust i krediti za kupovinu

 



     


FastCounter by LinkExchange