- Projekat unutrašnjeg saobraćajnog prstena u gradu
biće urađen u ovoj godini, a sledeće godine će biti planirana
sredstva za ovu investiciju. Ugovor je već potpisan, pa ćemo od
juna odrediti pozicije ove saobraćajnice kojom će biti definisan
i plan povezivanja Čukaričke padine sa Novim Beogradom. Krajem
ove godine biće završen i Ostružnički most, a nadam se da ćemo
vrlo brzo krenuti u bušenje tunela za laki metro - izjavio je
Ljubomir Anđelković, potpredsednik gradske vlade, na jučerašnjoj
konferenciji za novinare.
Projekat za laki metro trebalo bi da bude završen ove godine,
a prvi tunel, dužine oko tri kilometra, od iduće godine trebalo
bi da se gradi od Vukovog spomenika do Brankovog mosta. Uz Brankov
most, kako je objasnio Zoran Rubinjoni, gradski sekretar za saobraćaj,
biće nizvodno prilepljen most za metro.
Kad to bude završeno, radiće se nadzemni deo lakog metroa u Bulevaru
kralja Aleksandra i to bi trebalo da budu delovi prve deonice
od Ustaničke do Zemuna.
Ovo su predlozi beogradskih urbanista u Generalnom urbanističkom
planu, ali i francuske firme "Sistra" koja je uradila
studiju o poboljšanju saobraćaja u Beogradu, što je inače donacija
francuske vlade, a rađena je paralelno sa GUP-om. Druga deonica
bi bila od Karaburme do Banovog brda i treća od Voždovca do Bloka
45. Maksimalna opterećenja na ovim linijama su do 20.000 putnika
u satu.
Prema procenama "Sistre", ova prva linija, od Ustaničke
ulice do Zemuna, koštaće od 350 miliona do 400 miliona evra. Kilometar
tunela košta od 30 do 60 miliona evra, a površinske deonice od
deset do 20 miliona evra.
Prema rečima Zorana Rubinjonija, gradskog sekretara za saobraćaj,
izgradnjom lakog metroa neće biti zanemaren postojeći saobraćaj
i upravo je u toku studija koja će poboljšati gradski prevoz u
naredne četiri godine.
- Uskoro ćemo regulisati ugovorne odnose sa GSP-om, "Lastom",
"Beovozom" i tačno će se znati prava i obaveze ugovornih
strana. Prevoznici će morati da imaju jasan red vožnje i broj
vozila, a Skupština grada će ih dotirati. U slučaju nepoštovanja
odredbi ugovora, Skupština grada će primenjivati kaznene mere,
koje se ogledaju u zakidanju dotacija - rekao je juče Milan Janković,
pomoćnik direktora Direkcije za javni prevoz, koji je bio i aktivno
uključen u rad "Sistre".
Dušan Milanović, koordinator izrade saobraćaja u GUP-u, rekao
je da je postojeća mreža železnice nedovoljno iskorišćena, zato
bi ovu mrežu trebalo reorganizovati jer, prema istraživanjima
s kraja 2001. godine, jedna "sedmica" preveze više putnika
nego prigradska železnica.
Šinski sistemi mogu da zamene metro i tim bi, kako kaže Milanović,
bila utrošena višestruko manja sredstva.
D. Stanimirović