[an error occurred while processing this directive]  

[an error occurred while processing this directive]  

I n t e r n e t   i z d a n j e

Utorak, 04. 02. 2003.

 
 
[an error occurred while processing this directive]

vesti dana

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Laki metro, predlog studije o saobraćaju francuske firme "Sistra"

Prva trasa od Ustaničke do Zemuna

Uz Brankov most, prema GUP-u, biće izgrađen most za metro. Prva deonica lakog šinskog sistema košta oko 400 miliona evra

- Projekat unutrašnjeg saobraćajnog prstena u gradu biće urađen u ovoj godini, a sledeće godine će biti planirana sredstva za ovu investiciju. Ugovor je već potpisan, pa ćemo od juna odrediti pozicije ove saobraćajnice kojom će biti definisan i plan povezivanja Čukaričke padine sa Novim Beogradom. Krajem ove godine biće završen i Ostružnički most, a nadam se da ćemo vrlo brzo krenuti u bušenje tunela za laki metro - izjavio je Ljubomir Anđelković, potpredsednik gradske vlade, na jučerašnjoj konferenciji za novinare.

Projekat za laki metro trebalo bi da bude završen ove godine, a prvi tunel, dužine oko tri kilometra, od iduće godine trebalo bi da se gradi od Vukovog spomenika do Brankovog mosta. Uz Brankov most, kako je objasnio Zoran Rubinjoni, gradski sekretar za saobraćaj, biće nizvodno prilepljen most za metro.

Kad to bude završeno, radiće se nadzemni deo lakog metroa u Bulevaru kralja Aleksandra i to bi trebalo da budu delovi prve deonice od Ustaničke do Zemuna.

Most kod Vinče

Ljubomir Anđelković, potpredsednik gradske vlade, izjavio je juče da su Rusi zainteresovani za izgradnju železničkog i kolskog mosta kod Vinče, čijom izgradnjom će biti izbegnute brojne ekscesne situacije prilikom prevoza nekih opasnih supstanci.

Ovo su predlozi beogradskih urbanista u Generalnom urbanističkom planu, ali i francuske firme "Sistra" koja je uradila studiju o poboljšanju saobraćaja u Beogradu, što je inače donacija francuske vlade, a rađena je paralelno sa GUP-om. Druga deonica bi bila od Karaburme do Banovog brda i treća od Voždovca do Bloka 45. Maksimalna opterećenja na ovim linijama su do 20.000 putnika u satu.

Prema procenama "Sistre", ova prva linija, od Ustaničke ulice do Zemuna, koštaće od 350 miliona do 400 miliona evra. Kilometar tunela košta od 30 do 60 miliona evra, a površinske deonice od deset do 20 miliona evra.

Prema rečima Zorana Rubinjonija, gradskog sekretara za saobraćaj, izgradnjom lakog metroa neće biti zanemaren postojeći saobraćaj i upravo je u toku studija koja će poboljšati gradski prevoz u naredne četiri godine.

- Uskoro ćemo regulisati ugovorne odnose sa GSP-om, "Lastom", "Beovozom" i tačno će se znati prava i obaveze ugovornih strana. Prevoznici će morati da imaju jasan red vožnje i broj vozila, a Skupština grada će ih dotirati. U slučaju nepoštovanja odredbi ugovora, Skupština grada će primenjivati kaznene mere, koje se ogledaju u zakidanju dotacija - rekao je juče Milan Janković, pomoćnik direktora Direkcije za javni prevoz, koji je bio i aktivno uključen u rad "Sistre".

Dušan Milanović, koordinator izrade saobraćaja u GUP-u, rekao je da je postojeća mreža železnice nedovoljno iskorišćena, zato bi ovu mrežu trebalo reorganizovati jer, prema istraživanjima s kraja 2001. godine, jedna "sedmica" preveze više putnika nego prigradska železnica.

Šinski sistemi mogu da zamene metro i tim bi, kako kaže Milanović, bila utrošena višestruko manja sredstva.

D. Stanimirović


vesti po rubrikama

^Beograd

20:22h

Laki metro, predlog studije o saobraćaju francuske firme "Sistra"

20:29h

Dok lekari tvrde da nema epidemije: Nije grip ali obara

20:36h

Planovi "Zelenila Beograd" za ovu godinu

20:43h

Danijel Ženar, skadarlijski podstanar, moderni čuvar boemije

20:51h

Delegacija opštine Zvezdara posetila Štrpce

20:58h

Upozorenje sugrađanima: Gradom haraju lopovi sa satarom

21:07h

Slaba ponuda na pijaci "Zeleni venac"

21:14h

Planovi Zavoda za zaštitu spomenika i Skupštine grada

 



     


FastCounter by LinkExchange