[an error occurred while processing this directive]  

[an error occurred while processing this directive]  

I n t e r n e t   i z d a n j e

Utorak, 31.12.2002.
Četvrtak, 02.01.2003.

 
 
[an error occurred while processing this directive]

vesti dana

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Siniša Nikolić, direktor Direkcije za građevinsko zemljište Beograda o planovima za 2003. godinu

Sve više atrakcija u Metropoli

Žičare preko reka, Ratno ostrvo stiže na dnevni red, mostovi, obnova Pionirskog grada, marina na Dorćolu, porodilište na Dedinju...

Kako i dolikuje evropskoj prestonici, tokom 2002. godine u Beogradu je izgrađeno više zdanja, saobraćajnica i dečjih igrališta nego u celoj deceniji koja je za nama. To, međutim, ne znači da je ulepšavanju grada došao kraj jer su, kako saznajemo od Siniše Nikolića, direktor Direkcije za zemljište i izgradnju Beograda, već napravljeni ambiciozni planovi i za 2003. godinu.

- Ove godine smo prodali puno kvadratnih metara zemljišta, a zahteva je bilo još više. Održano je i 80 javnih licitacija na kojima je dodeljeno oko 665.000 kvadratnih metara. Od naknade za uređenje građevinskog zemljišta zaradili smo 44 miliona evra koje smo uložili u izgradnju infrastrukture. Od tog novca izvedeno je šest kilometara novih saobraćajnica sa kompletno sređenim vodovodom, kanalizacijom i svetlosnom signalizacijom.

Obilazak grada brodom

Jedan od planova Direkcije za zemljište je i uvođenje atraktivnih brodova, sa providnim krovom od pleksiglasa koji će ploviti Savom i Dunavom.
- Na proleće će ovi brodići zaploviti rekama, a sugrađani i turisti će osim obilaska grada sa reka, ovde moći i da večeraju, organizuju proslave - najavljuje Nikolić.

Uređenje Marine "Dorćol"

Na Međunarodnom sajmu investicija, koji je bio održan u Kanu u martu prošle godine, Beograd je prvi put imao priliku da se predstavi projektima šest atraktivnih lokacija, koje su privukle veliku pažnju, među njima i dorćolska marina.
- Najveće interesovanje tada izazvala je Marina "Dorćol". Mi smo tokom prošle godine počeli da pripremamo teren, očistili smo je od đubreta i zasad čekamo najbolju ponudu. Ona se planira kao prostor koji će podstaći razvoj turizma i rekreacije na vodi. Tu bi se nalazili i trgovinsko-ugostiteljski centri, muzeji, galerije, hoteli, restorani i kafići - ističe Nikolić.

Grade hotele

S obzirom na to da će naša prestonici biti domaćin značajnih sportskih i kulturnih dešavanja, neophodna je izgradnja nekoliko luksuznih hotela po svetskim standardima. Jedan od njih nalaziće se u blizini Beogradske arene u Novom Beogradu, a ponude investitora se čekaju za projekte hotela u Rajićevoj ulici, kao i na mestu bivše kafane "Tri lista duvana", na uglu Bulevara kralja Aleksandra i Kneza Miloša.

Najvažnije saobraćajnice koje su izgrađene ili obnovljene u 2002. godini svakako su Tošin bunar, Treći bulevar, Puškinova, Rožajska, Topalovićeva i Španskih boraca. Prošle godine, prvi put posle posle 25 godina, izgrađen je i prvi podzemni pešački prolaz kod Beogradskog sajma, počela je i izgradnja petlje preko Savske magistrale. Ovom saobraćajnicom će se rasteretiti i ubrzati saobraćaj iz pravca Šapca ka centru i iz centra ka Čukarici, a to je i deo saobraćajnog sistema koji sadrži pre svega obilaznicu kod Ostružnice, kao i budući most ili tunel koji će povezivati Banovo brdo sa Novim Beogradom - kaže Nikolić.

Ono što je predstavljalo najveći problem Beograđana, a biće i prioritet Direkcije u 2003. godini, je rešavanje problema vodovoda i kanalizacije u prestonici. Kako je naglasio Nikolić, oko 27 miliona evra već je uloženo u objekte za vodosnabdevanje i kanalizaciju, a položeno je više od 30 kilometara novih cevi.

Direkcija za zemljište uložila je i oko 1,5 miliona evra za obnovu bolnica, škola, crkava i igrališta.
- Uložili smo novac u Univerzitetsku dečju bolnicu u Tiršovoj ulici, KBC "Dr Dragiša Mišović", Klinički centar, a ove godine planiramo da nastavimo sa akcijom obnove i uređivanja bolnica i domova zdravlja, a posebno porodilišta u KBC "Dr Dragiša Mišović", u kome od bombardovanja, 1999. godine nije rođena nijedna beba.

Ono o čemu se dosta polemiše u javnosti u poslednje vreme, jeste izgradnja metroa. Da li će to biti "laki, kapacitetni šinski sistem" ili "dubinski", nikome nije jasno, pogotovo ne građanima kojima bi metro trebalo umnogome da olakša život.
- Često se mogu čuti prepucavanja o tome kakav bi metro trebalo da dobije naša prestonica, a niko od građana u stvari i ne zna o čemu se radi. Razlika između "lakog" i "teškog" je zapravo u pola metra širine šina za vozilo, i u tome što bi za "teški" metro trebalo da se buše ogromne rupe. Velika razlika je naravno i u ceni, tako da kilometar "teškog" košta oko 100 miliona dolara, a "lakog" metroa od 20 do 30 miliona. Ova godina je rezervisana za sve analize i studije koje bi trebalo da pokažu opravdanost izgradnje metroa, a u 2004. trebalo bi da počnu prvi radovi.

Ono što će glavni grad učiniti atraktivnijim i primamljivijim za turiste jesu urbane atrakcije koje će i te kako Beograd svrstati među evropske metropole. Za naredni period ima mnogo planova, među kojima su, pored završetka Beogradske arene, koja će bez sumnje primiti prve posetioce u aprilu ili maju 2004. godine, sređivanje Ade ciganlije, obnova Pionirskog parka, izrada studija o žičarama preko reka, kao i definisanje budućeg izgleda Velikog ratnog ostrva.

- Ove godine ćemo probati da ubedimo urbaniste da dozvole saradnju ljudi i prirode na Velikom ratnom ostrvu. Na 200 hektara, na koliko se prostire ostrvo, moguće je napraviti, veliku botaničku baštu, etno mostiće i kolibe, pa čak i jezero u sredini, koje može veće biti od Savskog - dodaje Nikolić.

M. Blaževski


vesti po rubrikama

^Beograd

19:22h

Nenad Bogdanović u intervjuu za "Glas" najavljuje: Rešenje su metro i saobraćajni presten

19:31h

Siniša Nikolić o planovima za 2003. godinu

19:39h

Radno vreme prodavnica, pijaca i pošti

19:47h

Novogodišnji program na ulicama košta Skupštinu grada devet miliona dinara

19:53h

I prevoz praznično

20:01h

Paketići za decu bez staranja

20:10h

Ispravnost vode u granicama normale

 



     


FastCounter by LinkExchange