[an error occurred while processing this directive]  

[an error occurred while processing this directive]  

I n t e r n e t   i z d a n j e

Utorak, 10. septembar 2002.

 
 
[an error occurred while processing this directive]

vesti dana

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


GLAS intervju

Srđa Trifković, autor "Prorokovog mača", na godišnjicu napada
na Ameriku 11. septembra: da li je islamski fundamentalizam pretnja civilizaciji?

Duh je pušten iz boce

Islam vidi sve crno-belo: na jednoj strani je svet vernika,
a na drugoj nevernika, ratova, džihada, i nema mira među njima - kaže autor knjige s podnaslovom "Politički nekorektan
vodič kroz islam: istoriju, teologiju i uticaj na svet"

Prvi put u svojoj istoriji Amerika se 11. septembra 2001. suočila sa islamskim fundamentalizmom na način na koji je on nasrtao na ostatak sveta gotovo 14 vekova.

Povod razgovora sa dr Srđom Trifkovićem, američkim analitičarem, jeste njegova nova knjiga koja je upravo izašla, "The Snjord of the Prophet", ili "Prorokov mač".

Vaša knjiga ima i podnaslov "Politički nekorektan vodič kroz islam: istoriju, teologiju i uticaj na svet". Šta Vas je motivisalo da je napišete?

Motiv je septembarski teroristički napad. Posle 11. septembra 2001. u medijima je prodefilovao niz karakternih svedoka koji su govorili da počinioci terorističkog napada na Svetski trgovački centar nisu "pravi" muslimani, da je islam "religija mira i tolerancije". Takođe nam je rečeno da je islam kroz celu istoriju bio veoma tolerantan prema Jevrejima i hrišćanima; da su muslimani, kad su ostavljani na miru, uvek bili za toleranciju i miroljubivu koegzistenciju s narodima drugih vera, kao i da ekstremizam nije i ne predstavlja glavno odličje islama. Sve to, međutim, naprosto nije tačno. Najvažnija lekcija koju smo naučili iz septembarske tragedije je da verska ubeđenja povlače posledice. Ne može se negirati veza između islama i napadača na STC. Razlog zbog čega se liberalni establišment trudio da nas ubedi da je islam bezopasan i da ne preti nikome je da njegovi pripadnici ne uzimaju religiju ozbiljno, jer su i svoju izgubili. Želja im je da izjednače vrednosti i status između islama, hrišćanstva, budizma i praktično svih ostalih "izama" koja nam se nude na polju verovanja, što je veoma opasno. Islam predstavlja opasnost za našu civilizaciju. U suštini je agresivan i netolerantan. Ovom knjigom želim da ukažem na korene zla koji potiču još iz života proroka Muhameda i koji mogu da se nazru u Kuranu.

Da li zapadna spoljna politika, politika tolerancije i demokratski život nose i seme sopstvenog uništenja?
- Problem savremenog Zapada nije toliko u demokratiji i poštovanju različitosti, već prestanak vere u sopstvene postulate. Onog trenutka kad je vladajuća klasa savremenog Zapada, vladajući liberalni establišment proglasio da Zapad više nije zasnovan na kontinuitetu vrednosti evropske kulture, civilizacije i tradicije, već da je postao multikulturni koktel svega što se zatekne u njegovim granicama u bilo kom trenutku i da nema više svoje korene u jasno definisanom i geografski i verski omeđenom zapadnom prostoru, znači ono što se nekad zvala evrohrišćanska civilizacija, tog trenutka on postaje podložan svim mogućim društvenim, duhovnim i političkim infekcijama.
-
Zapad je još imao izražen sopstveni identitet u doba hladnog rata i zbog toga je uspeo da se odupre pretnji komunističke infiltracije. U ovom trenutku, bojim se da je relativizacijom sistema vrednosti i odricanjem sopstvenih korena i prošlosti, taj imuni sistem ozbiljno nagrizen, i to pruža veliku šansu islamskom fundamentalizmu.

Komunizam i islam
Postoji znatna sličnost između pretnje koju je sobom nosio komunizam i pretnje koju nosi islam. Islam, u stvari, nije samo religija. Baš kao i komunizam, islam je kvazi-religiozna totalitarna ideologija i predstavlja psihozu koja teži da postane globalna, univerzalna.

Da li je moguće govoriti o islamskom fundamentalizmu a da ne budemo obojeni kao netolerantni prema muslimanima?

- Vrlo je teško baš zbog toga što će globalisti uvek insistirati da je pogrešna i neosnovana tvrdnja da je islam opasnost po civilizaciju.
-
Ali, ako pogledamo osnovni tekst, istorijske zapise - konkretno, šta islamska tradicija govori o Muhamedovom životu, o tome kako se ponašao prema jevrejskom življu u Medini, kako su se njegovi naslednici, prva četiri kalifa, odnosili prema porobljenim narodima u Mesopotamiji, Siriji, Palestini i Egiptu - videćemo osnovnu karakteristiku islama: da vidi svet crno-belo. Na jednoj strani imamo svet vernika, a na drugoj svet nevernika.

Svet vernika je onaj u kome je uspostavljena vladavina islamske zajednice - uma. Ostatak sveta - al harb - predstavlja svet nevernika, ratova i džihada. Ne može biti mira između islama i okolnog neislamskog sveta. Zbog toga je još od doba Muhamedovog proročanstva i njegove hidžre, bekstva iz Meke u Medinu, islam zacrtao granicu između sebe i ostatka sveta, koja se pretvorila u polje neprestanih sukoba.

Džo Biset, bivši ambasador Kanade u Beogradu, u uvodniku Vaše knjige identifikuje rast islama kao najveću pretnju "zapadnim" vrednostima. Ali, tesna je saradnja između propagatora islamskog fundamentalizma i zapadnih stratega protiv hrišćanskih Srba u Bosni i na Kosovu, kao i u Čečeniji protiv Sovjeta. Kako to objašnjavate?

- Muslimanska strana prihvata tu saradnju cinično, kao stvar real-politike. Ovo postaje jasno kad se vidi kako su mudžahedini koristili američko oružje i novac u Avganistanu, da bi posle to oružje okrenuli protiv američkih letelica, uključujući i "stingere" koje su dobili od Amerike za rat protiv Rusa. Što se tiče američkih stratega, možemo reći da su se ponašali izuzetno neodgovorno. Oni - kao Zbignjev Bžežinski, koji je bio inicijator - kako se sam hvalio - "odlične ideje" da koristi mudžahedine protiv Sovjeta - veruju da mogu da uzjašu tigra, da nadmudre muslimane i da ih iskoriste za svoje spoljnopolitičke ciljeve i da ih kasnije ukrote i kontrolišu. Duha su pustili iz boce i on je krenuo da im se sveti.
-
Za vreme Drugog svetskog rata nemački SS vođa Hajnrih Himler je smatrao da je islam prirodni saveznik nacionalsocijalizma. Na muslimanskoj strani veliki muftija jerusalimski Al Huseini, ujak palestinskog vođe Arafata, aktivno je promovisao džihad na strani nacionalsocijalističke Nemačke.

Da li je fundamentalizam religiozni odgovor ili odgovor na političko stanje u svetu?

- Fundamentalizam uvek u sebi ima religioznu komponentu i onda kada tvrdi da nema veze sa religijom, kao što je bio slučaj s komunistima. U komunističkom stanju svesti uvek postoji religiozna komponenta, kao sto je težnja za prestankom istorije, težnja da se iznađe konačan odgovor, savršeno društvo u kome neće biti eksploatacije, što je očigledno religiozan impuls.

U isto vreme fundamentalizam koji tvrdi da je samo religiozan uvek je i politički, jer zahteva određen model političke i društvene organizacije kao način ostvarenja svojih verskih ideala. Očigledno je da je islamski fundamentalizam eminentno političan iako je religijski motivisan.

Dokle će fundamentalisti imati podršku američkih i zapadnih stratega?

- Sve dok postoji fikcija u centrima odlučivanja u Vašingtonu da SAD ima pouzdane saveznike u Saudijskoj Arabiji i Pakistanu. Sa globalne strane gledano, najveća pretnja zapadnim interesima dugoročno dolazi iz islamskog sveta. A najveći i najčvršći stub islamske infiltracije u svetu je već preko četvrt veka Saudijska Arabija, koja je direktno finansirala izgradnju i izdržavanje džamija i islamskih centara širom Zapadne Evrope i Severne Amerike.
-
Saudijska Arabija je veoma kruto totalitarno, teokratsko društvo u kome o nekakvoj demokratiji i ljudskim pravima nema ni govora, društvo u kome nema drugog zakona i ustava osim šerijatskog prava i Kurana. Činjenica da se Amerika mnogo brine o poštovanju ljudskih prava i o kršenju zakonitosti drugde u svetu, a da upravo vrlo vešto zaobilazi pitanje prirode islamskog režima u Saudijskoj Arabiji očigledan je primer kratkovidosti i dvojnosti standarda, koja se sveti samoj Americi.

BOBA BOROJEVIĆ


vesti po rubrikama

^tema

16:25h

Srđa Trifković, autor "Prorokovog mača", na godišnjicu napada na Ameriku 11. septembra: da li je islamski fundamentalizam pretnja civilizaciji?



FastCounter by LinkExchange