[an error occurred while processing this directive]  

Izdaje NIP „GLAS” a.d.
„GLAS JAVNOSTI“ d.d.

Vlajkovićeva br. 8, Beograd, Jugoslavija

[an error occurred while processing this directive]  

I n t e r n e t   i z d a n j e

Četvrtak, 30. avgust 2001.

 
 
[an error occurred while processing this directive]

vesti dana

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Links

Srpsko nasleđe

Glas nedelje

SINA

SNAGA

29. Aug 2001 17:07 (GMT+01:00)

Mirko Vlahović o ulozi Antonia u "Buri", desetogodišnjoj tragediji na ovim prostorima

Brodolom je prošao,

a nismo postali bolji

Zlo nije lako oprostiti ni u predstavi, a kamoli u životu. Uprkos tome, svakodnevica nam stalno pokazuje da ne možemo dalje zatvoreni u sopstvenim dvorištima i dovoljni sami sebi

Danas jedan od najznačajnijih crnogorskih glumaca, za koga se kaže i da pripada "novoj generaciji" umetnika, stalno angažovan u nacionalnom teatru, Mirko Vlahović (diplomirao na Akademiji u Sarajevu u klasi profesora Miralema Zupčevića), imao je privilegiju da karijeru započne sa sarajevskim rediteljem Mladenom Materićem i njegovim "Tetoviranim pozorištem", s kojim je obišao svetske i evropske scene.

Početkom rata usledio je povratak u Podgoricu, a potom su došle i važne uloge u "Lažnom caru Šćepanu Malom", "Zločinu i kazni", "Montenegrinima", "Oblomovu", "Parti tajmu", "Elektri", "Malograđanima"... i rad s rediteljima poput Mijača, Savina, Mićunovića, Vojvodićeve, Milera, Mađelija... Ovog leta, Mirko Vlahović briljirao je u Šekspirovoj "Buri", u ulozi Antonia, Prosperovog brata, u režiji Slobodana Unkovskog, ovogodišnjoj produkciji Grada teatra.

- Moja glumačka sreća je možda u tome što sam za tako malo godina imao priliku da radim s velikim rediteljima ovog i prostora bivše Jugoslavije. Materića sam, na primer, doživeo kao reditelja, pozorišnog poetu, umetnika koji ima sopstveni autorski koncept i koji se ne obazire mnogo na velike tekstove koje radi, već na svoju viziju. Eduard Miler, jedan od vodećih slovenačkih reditelja, fenomenalno reducira teatarski izraz, i to na način jednog fajtera. Unkovski je tih, nenametljiv genije koji iz glumca izvlači ono najbolje. Žao mi je, međutim, što su gostovanja ovih reditelja na ovdašnjim scenama kuriozitet, a ne praksa.

Antonio koga igrate u "Buri", oličenje je suštinskog zla, i metaforično predstavlja sve one koji su nas deset godina vukli u tragediju.
- Tvrdi se da nijedna drama u istoriji svetske literature nije nadahnula toliko umetničkih dela, kao što je to učinila "Bura". Ona zatvara Šekspirovo delo i nije čudo što su mnogi istraživači i kritičari videli u njemu pesnički testament, oproštaj s pozorištem, filozofsku i umetničku autobiografiju velikog pisca. Njeni junaci prošli su kroz buru i bili stavljeni na probu. Brodolom je prošao, oni su ga nekako preživeli, i život je krenuo od početka. Zašto se ništa nije promenilo i zašto ljudi nisu postali bolji poučeni tragedijom koji su doživeli, jeste pitanje koje je za nas danas vrlo aktuelno. Postoji u drami još jedan nivo kojim se Unkovski intenzivno bavi - treba li i može li čovek da oprosti zlo.

Kako vi vidite taj problem?
- Zlo nije lako oprostiti ni u predstavi, a kamoli u životu. Život, međutim, teče dalje, njegova suština je konstrukcija, a ne destrukcija. Na ovim prostorima isuviše smo mnogo vezani, pedeset godina živeli smo u državi koju smo zvali zajedničkom domovinom, u kojoj je ipak bilo i mnogo dobrih iskustava. Onda smo gotovo deceniju živeli zlo koje je poništilo sve ono što je bilo lepo. Uprkos tome, život nam svakodnevno pokazuje da ne možemo dalje zatvoreni u sopstvenim dvorištima, dovoljni sami sebi. Ako ništa drugo, prosto će nas neke praktične stvari ponovo naterati na komunikaciju i saradnju. Misionarsku ulogu u tome ima kultura, koja je i prva, iako dosta teško, počela da poništava zidove koje smo podigli i pokazala svu besmislenost malih kulturnih torova.

Radmila Radosavljević
Foto: S. Štrbac


vesti po rubrikama

^kultura

16:06h

Dodelom nagrada u Nišu završen Festival glumačkih ostvarenja

16:11h

Zbog slabe prodaje karata otkazan Pop arts festival u Ljubljani

16:19h

Zabranjena promena namene "Krsmanovića kuće"

16:28h

Novi filmovi u beogradskim bioskopima

16:42h

Zabranjen feljton o Ljubiši Samardžiću

17:07h

Mirko Vlahović o ulozi Antonia u "Buri", desetogodišnjoj tragediji na ovim prostorima

17:19h

London: Ališa Kiz, nova kraljica ritma i bluza

17:34h

Novi Sad: Probe predstave "Spejs Saloma"

 



     


FastCounter by LinkExchange