[an error occurred while processing this directive]  

Izdaje NIP „GLAS” a.d.
„GLAS JAVNOSTI“ d.d.

Vlajkovićeva br. 8, Beograd, Jugoslavija

[an error occurred while processing this directive]  

I n t e r n e t   i z d a n j e

Četvrtak, 30. avgust 2001.

 
 
[an error occurred while processing this directive]

vesti dana

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Links

Srpsko nasleđe

Glas nedelje

SINA

SNAGA

29. Aug 2001 16:11 (GMT+01:00)

Zbog slabe prodaje karata otkazan Pop arts festival u Ljubljani

Propao i plan B

Zbog velikih finansijskih rizika organizatori se teško odlučuju za "skuplja" imena. Tranzicionim pravilima igre najbrže su se prilagodili najotporniji "insekti"

Iako je bio ambiciozno zamišljen i najavljen nekoliko meseci unapred, Pop arts festival koji je u sredu trebalo da bude održan u Ljubljani, otkazan je iz najtrivijalnijeg razloga - zbog slabe prodaje karata.

Nesuđeni gosti ljubljanskog festivala trebalo je da budu Marlin Menson, Run DMC, Papa Roach i Alien Ant Farm, tako da su organizatori (naivno) očekivali da će na ljubljanski hipodrom doći nekoliko desetina hiljada posetilaca, pre svega iz Slovenije i Hrvatske.

Međutim, ne samo da se nije ispunila njihova optimistična prognoza, već je prodaja karata išla toliko loše, da su slovenački i hrvatski organizatori na kraju morali da odustanu i od alternativne varijante - da koncert prebace u halu Tivoli, gde bi s 12 hiljada posetilaca bar izvukli troškove i bili na nuli.

Tužan kraj Pop arts festivala bio je povod da se prvenstveno u hrvatskoj štampi pojavi niz tekstova u kojima se objašnjava zašto ni tamo nema, niti će u dogledno vreme biti skupljih koncerata aktuelnih svetskih zvezda. Priča je zanimljiva jer je skoro "u celini i celosti" identična našoj : zbog velikih finansijskih rizika organizatori se teško odlučuju za veća (i skuplja) imena, često se igra ziheraški, pa se zaobilaze nova imena (jer publika možda nije informisana), a pozivaju se neka stara i izlizana, a kopču s aktuelnom stranom ponudom koliko-toliko uspevaju da održe jedino manji klubovi u koje dolaze "jeftiniji" muzičari - alternativci, džezeri, elektroničari ili pak oni iz zemalja "trećeg sveta".

I u Hrvatskoj je osnovni problem mala platežna moć publike, veći koncerti ni tamo nisu izvodljivi bez sponzorskih injekcija, a tranzicionim pravilima igre najbrže su se prilagodili najotporniji "insekti", oni koji u najgorim uslovima samo mutiraju. Kako to konkretno izgleda i kakve su posledice ilustrativno je opisao muzički kritičar Hrvoje Horvat:

"Prelazak na tržišnu ekonomiju zabavnjaci su praktično shvatili i kao oglednu mogućnost za "rezanje" troškova, a pogubno spuštanje nivoa estradnog praga poprimilo je mere cehovske katastrofe: televizijski ekrani i radijski prijemnici postali su osnovni parametar virtuelnog sveta samodovoljne estrade, a ionako više niko ne peva uživo. Kao jedan od razloga mogla bi se navesti upravo bespoštedna borba pri kojoj »prolaze« najjeftiniji projekti. Smislenih organizatorskih pokušaja ima, ali su malobrojni i suvišni posle muzičkog fast-fuda koji luksuznije projekte pretvara u "financijsko samoubojstvo organizatora".

P. D.


vesti po rubrikama

^kultura

16:06h

Dodelom nagrada u Nišu završen Festival glumačkih ostvarenja

16:11h

Zbog slabe prodaje karata otkazan Pop arts festival u Ljubljani

16:19h

Zabranjena promena namene "Krsmanovića kuće"

16:28h

Novi filmovi u beogradskim bioskopima

16:42h

Zabranjen feljton o Ljubiši Samardžiću

17:07h

Mirko Vlahović o ulozi Antonia u "Buri", desetogodišnjoj tragediji na ovim prostorima

17:19h

London: Ališa Kiz, nova kraljica ritma i bluza

17:34h

Novi Sad: Probe predstave "Spejs Saloma"

 



     


FastCounter by LinkExchange