Privredni centar Beograda pre dvadesetak dana
proglasio je gornjomilanovački "Metalac" za najuspešniju
jugoslovensku fabriku. Ova kompanija dobro poznata većini domaćica
decenijama s velikim uspehom proizvodi šerpe, lonce, tiganje,
sudopere, ali i najširi asortiman srodnih proizvoda. "Metalac"
je kvalitetom i najvišim svetskim tehnologijama osvojio i čitavu
Evropu, a sprema se i za prodor na veliko, američko tržište...
 |
Dragoljub Vukadinović,
generalni direktor "Metalca"
|
- I u vreme najgorih sankcija mi smo imali izvoz od 12 do 15
miliona nemačkih maraka godišnje. Ove godine očekujemo više od
18 miliona izvoza, a sa konačnim otvaranjem američkog tržišta
za naše proizvode ovaj prihod će se sasvim sigurno i udvostručiti
- kaže nam generalni direktor Dragoljub Vukadinović s ponosom
pokazujući kataloge najvećih evropskih trgovačkih kuća koje odavno
prodaju proizvode "Metalca".
Direktor Vukadinović kaže da je recept svetskog uspeha kratak
i jasan: rad, red i disciplina. U "Metalcu" se dobro
zna šta ko, kada i kako treba da uradi. U krugu fabrike je sve
na svom mestu i besprekorno čisto. Proizvodnja teče bez i najmanjeg
zastoja, radnički restoran je poput beogradskog "Hajata"...
- Mi smo prva firma u Srbiji koja je 1990. godine krenula u internu
privatizaciju. Taj proces smo uspešno priveli kraju i sada slobodno
možemo reći da su vlasnici ove fabrike njeni radnici koji u svakom
trenutku znaju da rade za sebe i svoju decu... - objašnjava direktor
razloge za, na ovim prostorima ipak retko viđenu, radnu disciplinu.
Poslovna strategija "Metalca" je stalno ulaganje u
nove tehnologije i nova tržišta što će dugoročno doneti najviše
koristi vlasnicima , u ovom slučaju radnicima.
Rukovodstvo "Metalca" najavljuje nove, povoljnije uslove
prodaje njihovih proizvoda na domaćem tržištu, a uskoro kreću
u osvajanje engleskog tržišta za koje upravo spremaju nove savremene
ručice na inoks posudama.