[an error occurred while processing this directive]  

Izdaje NIP „GLAS” a.d.
„GLAS JAVNOSTI“ d.d.

Vlajkovićeva br. 8, Beograd, Jugoslavija

[an error occurred while processing this directive]  

I n t e r n e t   i z d a n j e

Nedelja, 18. mart 2001.

 
 
[an error occurred while processing this directive]

vesti dana

arhiva

vaša pisma

istorijat

redakcija

kontakt

pomoć

pišite nam


Links

Srpsko nasleđe

Glas nedelje

SINA

SNAGA

17. Mar 2001 17:51 (GMT+01:00)

Vukan Stojanović, alijas Volfgang S, povodom albuma "House majstor"

Instrumenti u varijantama elekro zvuka

S trendom dovlačenja gomile di-džejeva organizatori pokušavaju da namame ljude na jeftin provod. Možeš da puštaš i zvuk miksera koji radi ljudi bi jednako đuskali i mislili da slušaju muziku

Prvo zvanično tehno izdanje u Jugoslaviji predstavlja album "Uticaj svemira" s autorskim potpisom "Volfgang S", objavljen za "ITVMM" 1995. godine. Iza pseudonima "Volfgang S" krije se čovek koji se zove Vukan Stojanović i koji je svoj drugi album "Hauzmajstor" nedavno objavio za sopstvenu etiketu "Fog rekords".

Muzikom se bavi od malih nogu, a polje njegovih elektro istraživanja u poslednjih desetak godina rastezalo se od transa, zastupljenog na prvom albumu, do najrazličitijih varijanti hausa kojim je okupiran poslednje tri godine.

Kako si počeo da eksperimentišeš s elektronskim zvukom?
- Još je moj deda bio kompozitor i onda sam po porodičnoj tradiciji i ja morao da sviram klavir. Užasno sam bežao iz te škole, bilo mi je totalno apsurdno da sviram etide, a "ložio" sam se na Žan Mišel Žara. U Karađorđevoj ulici je tada bilo predstavništvo Jamahe, i ja pobegnem pravo tamo i uhvatim se sintisajzera. Tad sam prvi put imao dodir sa elektronskim instrumentima i tako je počelo.

Negde 1994. godine na Ju radiju krenula je emisija "United DJs of Trance". Radili su je Vlada Aj, Mark Vi, Deki Strob i Velja Mijanović i oni su bili skroz otvoreni za ljude koji eksperimentišu zvukom. Tada je prvi put emitovana moja stvar "Saturday Night". Već u januaru numera "Crna rupa" osvojila je prvo mesto zvanične top liste radija B92. Par meseci kasnije objavio sam album i stvari su krenule svojim tokom.

Počeo si sa transom...
- Kasnije sam prešao na esid, pa esid haus i na kraju haus. S tim što se paralelno, od 1996. godine, bavim i nešto sporijim zvukom, ambijental i džezi varijantama tehna. Razdvojio sam to i ambijent potpisujem kao Vukan.

Haus u Evropi je definitivno mejnstrim klupske muzike. Ima ga u nebrojeno varijanti. Šta bi iz svega toga izdvojio i gde u Beogradu može da se čuje autentični haus?
- U Beogradu... Teško. Krajem osamdesetih i početkom devedesetih iz Čikaga i Detroita, preko Evrope haus je stigao i u njen istočni deo. Kod nas je došao s tehnom u nešto tvrđoj varijanti. Konačno, zahvaljujući klubu "Soul Food" stigao je i originalni, autentični haus sa svim svojim podvrstama i kreirao fenomenalnu scenu u gradu. Svirao se progresiv, disko, dip, džezi, garaž haus.... Meni se od svega po malo svidelo i nekako sam se vezao za francusku i njujoršku scenu i etiketu Strictly Rythm.

Kako bi definisao svoj zvuk?
- Najviše volim kombinaciju "živih" instrumenata i elektronike i to u svim varijantama elektro zvuka. Bitno mi je da je sve to zajedno dovoljno slušljivo jer ne volim muziku koja samo udara po ritmu. Volim melodiju i na njoj insistiram. Danas je muzika isuviše puna destrukcije... Ja sam više za poetičnije, upijajuće, mekše melodije.

Da li izdaješ i na vinilu?
- Na žalost, ne. To je jako skupo i ovde totalno neprofitabilno.

Zato što, između ostalog, u Beogradu ne postoji scena?
- Imam utisak da s ovim trendom dovlačenja gomile nekih di-džejeva organizatori pokušavaju da namame ljude na, u suštini, jeftin provod. Ekipa je stekla odbojnost zato što je u proteklih par godina svaki di-džej koji je zalazio ovamo bio najveća zvezda na svetu. Razumem ja organizatore, ali ljudi ne vole da ih lažu. I nije problem što na žurke dolaze ljudi od 15 ili 16 godina, problem je u tome što oni ne znaju o kakvoj je zabavi reč. Možeš da im pustiš i zvuk miksera koji radi oni bi jednako đuskali i mislili da slušaju muziku. Takvo shvatanje muzike, posebno elektronske, potpuno je pogrešno, ali da bi se situacija promenila ljudi prvo treba da izađu iz ove zatvorene sredine, da čitaju, da slušaju muziku...

Ivana Semerad
foto: Vlada Milovanović


vesti po rubrikama

^intervju

16:02h

Slobodan Rosić, pomoćnik ministra Šamija, o stanju u jugoslovenskoj železnici: Kloparanje za Evropom

16:19h

Arhitekta Vladimir Lojanica o svetskim trendovima u ovom poslu i divljoj gradnji po Beogradu

16:54h

Dr Avdul Kurpejović, predsednik Matice muslimanske Crne Gore: Muslimani i Bošnjaci jesu dva naroda

17:51h

Vukan Stojanović, alijas Volfgang S, povodom albuma "Hauzmajstor": Instrumenti u varijantama elekro zvuka

 



     


FastCounter by LinkExchange