Sa
prosečnim honorarom od devet miliona dolara po filmu, Dženifer
Lopez je trenutno najbolje plaćena hispano zvezda u Holivudu.
Uspevši se stepenicama slave na sam vrh za samo nekoliko godina,
Dženifer je od igračice na televiziji prerasla u glumicu kojoj
je poverena zahtevna uloga u novom američkom filmu "Ćelija",
riskantnom debiju indijskog reditelja Tarsema koji se pre toga
bavio uglavnom video spotovima i reklamama.
Karijera Dženifer Lopez dokaz je njene čvrste rešenosti da uspe.
Dok su njene prve uloge bile strogo vezane za njeno etničko poreklo
(filmovi "Moja porodica" i "Selena" bave se
hispano manjinom u Americi), Dženifer se postepeno oslobađala
bremena stereotipa koji je drastično ograničavao njene šanse da
stekne slavu širih razmera. Posle prvih komercijalnih uspeha,
kada je igrala pored Džona Vojta ("Anakonda") i Vudija
Harelsona i Veslija Snajpsa ("Voz s novcem"), Dženifer
je počela da traga za afirmisanim rediteljima sa kojima bi mogla
da radi: Frensisom Fordom Kopolom, Oliverom Stounom, Rafelsonom,
pa čak i jednim Stivenom Sodebergom, čiji je film "Veoma
opasna romansa" bio prekretnica u njenoj karijeri, iako je
tu pomalo ostala u senci svog filmskog partnera Džordža Klunija.
Sledeći strateški potez bilo je izdavanje kompakt diska "On
the 6" (to "6" se odnosi na liniju metroa koja
ide od Bronksa do Menhetna) koji joj je doneo dve platinaste nagrade.
Međutim, taj uspeh na planu muzike nije joj dao da se oslobodi
stega latino-američke zvezde iz kojih je toliko želela da se izbavi.
I ljubavna veza sa reperom Pafom Dedijem takođe je doprinela
njenom imidžu kraljice etničkih manjina. Posle dvogodišnjeg odsustva
(iako je pozajmila glas Ziti u animiranom filmu Vudija Alena "Mravci"),
Dženifer se vratila na veliki ekran psihološko-tehnološkim trilerom
"Ćelija", u kojem igra neustrašivu naučnicu spremnu
da rizikuje sopstveno mentalno zdravlje da bi oslobodila poslednju
žrtvu serijskog ubice koja je u komi.
Trenutak za priznanje zaista je došao sa filmom "Ćelija".
Budućnost Dženifer Lopez kao gumice zavisi od uspeha ovog filma.
NJeno nadmetanje sa meksičkom glumicom Salmom Hajek za ulogu Fride
Kalo, ikone hispano kulture, slikarke, avanturistkinje i simbola
slobodne i nepristrasne ženstvenosti, simptomatično je za situaciju
koja, uprkos spoljnom utisku, još određuje američku šoubiznis
scenu. Žestoka borba za ono malo uloga koje im Holivud nudi nije
samo izgovor za malo pažnje u trač rubrikama.
Ako Dženifer uspe da izbegne ovu zamku, za nju će to biti važan
korak koji će joj konačno dati slobodu da dobije svaku ulogu koju
želi. Ovo je zaista delikatan trenutak u njenoj karijeri: pošto
je već dostigla zenit kao latinoamerička glumica, plesačica i
pevačica, Dženifer je sada spremna da napravi džinovski skok napred
u krug pravih filmskih veličina. Onih čije je ime dovoljno da
privuče publiku u bioskope.
Njeni honorari skočiće tada sa devet na 20 miliona dolara - onoliko
koliko danas dobija Džulija Roberts, ime koje najviše puni bioskopske
kase. Dženifer ima još dva filma koji čekaju bioskopsku distribuciju:
"Organizator venčanja" i "Anđeoske oči". Te
uloge bi trebalo da je konačno afirmišu kao jednu od velikih zvezda
sledećeg veka.
J. P.