[an error occurred while processing this directive]  

Ambasador M

[an error occurred while processing this directive]  

I n t e r n e t   i z d a n j e

Subota, 15. april 2000.

 
 
[an error occurred while processing this directive]
 

rubrike

politika

društvo

ekonomija

svet

hronika

reportaža

kultura

sport

feljton

intervju

slobodno vreme

 

video galerija

[an error occurred while processing this directive]


Glavni meni:
 -vesti dana
 -arhiva
 -vaša pisma
 -istorijat
 -redakcija
 -kontakt Kako da koristim ovaj sajt? Pošaljite nam pismo... Vesti dana Arhiva Vaša pisma Istorijat našeg lista Redakcija Stupite u kontakt sa nama


Links

Srpsko nasleđe

Glas nedelje

SINA

SNAGA


14. Apr 2000 17:03 (GMT+01:00)

Ksenija Janković, violončelistkinja, gostuje u Beogradu

Sa Bahom mi počinje dan

Dvoržakov koncert odsvirala oko 100 puta. Volim festivale kamerne muzike. Osim muzikom, bavim se i životom

Posle brojnih nastupa u inostranstvu i posebno u Nemačkoj gde živi, predaje u Vircburgu i snima nove kompakt diskove, Ksenija Janković, violončelistkinja, ponovo je u Beogradu. Povod je koncert u Kolarčevoj zadužbini sa Simfonijskim orkestrom RTS, pod upravom Aleksandra Apolina, češkog dirigenta i snimanje Dvoržakovog "Koncerta za čelo i orkestar u h-molu.

"Ksenija Janković često nastupa u duetu sa suprugom Kristofom Rihterom, takođe čelistom, a njihovo muziciranje je inspirisalo naše kompozitore, poput Dejana Despića i Ivana Jevtića, da pišu muziku baš za njih.

Kakvi su utisci sa beogradskog koncerta, da li ste radili sa dirigentom Apolinom do sada?
- Ovo je naša prva saradnja. Pre nastupa u Kolarčevoj zadužbini snimili smo za tri dana Dvoržakov koncert. To je malo vremena i za solistu i za dirigenta i orkestar, to je neprijatna situacija za sve, međutim dobro je prošlo. Nikada ne možete unapred biti sigurni koliko vam vremena treba da bi nešto dobro zvučalo.

Da li ste Dvoržaka često izvodili do sada i da li se rado vraćate nekim kompozitorima?
- Uvek sviram Bahovu svitu, svakog dana i kad imam koncert i kad nemam. Sa njom mi počinje dan. Tu je i Betoven, Šubert, Hajdn, u kamernoj muzici Mocart, Brams. Dvoržakov koncert sam sigurno svirala oko 100 puta. Ipak, osećam da je još puno toga ispred mene, nemam utisak da je sve najbolje prošlo. Koncert za čelo i orkestar u h-molu Dvoržak je pisao za sestru njegove supruge u koju je bio potajno zaljubljen i čitavo delo odiše tugom jer je završavajući ovo delo saznao za smrt žene u koju je bio zaljubljen.

Šta se u Vašoj karijeri desilo od prošlog boravka u Beogradu?
- Pre tri nedelje snimila sam novi kompakt disk sa delima Julijusa Klengela, kompozitora koji je živeo krajem 19. i početkom 20. veka, a nije mnogo poznat i izvođen u svetu. On je nešto kao Paganini za čelo, a muzika mu je romantična sa puno virtuoziteta. Svirala sam sa orkestrom Severnonemačkog radija pod upravom Bjarte Engerferta. Za desetak dana me očekuju koncerti u blizini Berlina. Volim festivale kamerne muzike i gostovaću u Norveškoj, Švedskoj, Holandiji, a sledi i master klas u Italiji. Lepota tih festivala je što upoznajete nove muzičare, razmenjujete ideje i učite od drugih.

Da li ste zadovoljni onim što ste postigli?
- Da. Ne bih volela da postanem rob svog posla i jurim bezglavo na sve strane. Osim što se bavim muzikom bavim se i životom. Okrenuta sam i radu sa studentima. U odnosu na mnoge moje kolege često nastupam, ali kada se pretera, telo počinje loše da reaguje. I šta se tada dešava: imate mnogo para, popularnosti, ali ne stižete da oslušnete sebe.

B. Lijeskić


vesti po rubrikama

^intervju

17:03h

Ksenija Janković, violončelistkinja: Sa Bahom mi počinje dan

     


     


FastCounter by LinkExchange